  • 1. Data: 2010-11-11 13:27:03
    Temat: Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
    Od: Greg <o...@o...pl>

    Witam!

    Nigdy tam nie miałem konta, więc nie bardzo wiem co i jak, poza tym, że
    niektórzy lubią dodawać tam zdjęcia. Właśnie koleżanka napisała mi, że
    pokasowała tam wszystkie zdjęcia, bo podobno zmienił się regulamin na
    taki, który pozwala NK wykorzystywać dowolnie zamieszczane tam zdjęcia.

    Hmmm... wiecie coś o tym? Przecież to byłby jakiś straszny bebol
    strzelony przez ichnich prawników. Zgodę na wykorzystanie fotografii
    mojego autorstwa dostaje konkretna osoba i nie ma ona możliwości, aby
    scedować te prawo dalej. Jeśli mieliby na to ochotę musieliby się o
    zgodę zwrócić do mnie, czyż nie? :-)

    Podejrzewam bardziej, że walnęli zapis, który umożliwia im normalne
    funkcjonowanie serwisu, czyli m.in. wyświetlanie danej strony na
    dowolnym komputerze.

    Ale mogę się też mylić, dlatego jestem ciekaw jakie macie zdanie :-)

    Dodam jeszcze, że w dyskusji na ten temat ktoś powiedział, że w
    regulaminie jest zapis o tym, iż użytkownik posiada (osoba dodająca
    zdjęcie) prawa do tego zdjęcia, i przenosi je też na portal. Tak więc w
    sytuacji gdybym ich pozwał oni mogą się wykręcić tym, że roszczeń
    powinienem dochodzić u użytkownika, co wydaje mi się dziwne. Jak już to
    oni muszą się rozliczyć ze mną, a później oni mogą szukać rekompensaty u
    użytkownika, czy tak?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-11 13:30:43
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/11/2010 7:27 AM, Greg wrote:
> [...]
    > pokasowała tam wszystkie zdjęcia, bo podobno zmienił się regulamin na
    > taki, który pozwala NK wykorzystywać dowolnie zamieszczane tam zdjęcia.

    to moze przeczytaj ten regulamin.

  • 3. Data: 2010-11-11 13:35:28
    Od: Greg <o...@o...pl>

    W dniu 2010-11-11 14:30, witek pisze:

    > to moze przeczytaj ten regulamin.

    Kiedy nie interesuje mnie ani nasza klasa, ani to co wpisują sobie w
    regulamin. Interesuje mnie prawo :-) Nagminne jest, że firmy wrzucają w
    regulaminy teksty, które są zwyczajnie niezgodne z prawem. I tego
    dotyczy moje pytanie.

  • 4. Data: 2010-11-11 13:40:23
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-11 14:35, Greg pisze:

> [...]
    > regulamin. Interesuje mnie prawo :-) Nagminne jest, że firmy wrzucają w
    > regulaminy teksty, które są zwyczajnie niezgodne z prawem. I tego

    Cóż, mogę tylko potwierdzić że nagminne jest, że firmy wrzucają w
    regulaminy teksty, które są zwyczajnie niezgodne z prawem. I tego
    dotyczy moja odpowiedź.

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-11-11 13:57:57
    Od: Greg <o...@o...pl>

    W dniu 2010-11-11 14:40, spp pisze:

    > Cóż,

    Dzięki za pomoc :-)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-11-11 14:27:38
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > regulamin. Interesuje mnie prawo :-) Nagminne jest, że firmy wrzucają w
    > regulaminy teksty, które są zwyczajnie niezgodne z prawem. I tego

    Bo są bezkarne.
    Dlaczego nas pytasz zamiast walić do UOKiK o niedozwolone klauzule?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 7. Data: 2010-11-11 14:36:06
    Od: Greg <o...@o...pl>

    W dniu 2010-11-11 15:27, Arek pisze:

    > Dlaczego nas pytasz zamiast walić do UOKiK

    Bo myślałem, że na grupie pl.soc.prawo można podyskutować o prawnych
    niuansach :-)

  • 8. Data: 2010-11-11 16:07:54
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bo myślałem, że na grupie pl.soc.prawo można podyskutować o prawnych
    > niuansach :-)

    Było dużo w necie na ten temat i powtarzanie się to trochę nudne... Moim
    subiektywnym odczuciem to oni złamali prawo żądając praw [bliżej niejasnych]
    do moich materiałów...pod groźbą wyrzucenia mnie na zbity pysk z NK jeśli im
    odmówię...
    Dałem sobie spokój z interpretacjami i poleciałerm to po innej linii.
    Mam wrażenie , że to nie oni mi powinni grozić, że jestem na portalu za
    który mają miliony dolców [nabijanych przez takich jak ja], a raczej to mnie
    powinni całować po d ...bo ja [i milionych podobnych nabijają im fortunę]. A
    jeśli mi grożą, to ...zamknałem konto i niech mnie całują w d....
    Uważam NK za słaby portal i wstydzę się, ze tam miałem konto. Teraz mam na
    Facebooku i masa moich znajomyych też tam przeszła. Chwalą sobie go jako
    dużo lepszy portal i w zgodnej opinii nie jest takim obciachem mieć tam
    swoje konto.
    I Facebook nie grozi swoim użytkownikom, ze jak nie da zgody na "przejęcie
    wszystkich praw" do wszystkich materiałów naszych prywatnych to konto
    zostanie zlikwidowane bezpowrotnie w najbliższych dniach...;{
    Palik

  • 9. Data: 2010-11-11 16:48:05
    Od: Greg <o...@o...pl>

    W dniu 2010-11-11 17:07, Palik pisze:

    > Teraz mam na Facebooku i masa moich znajomyych
    > też tam przeszła.

    Z tego co wiem (też konta nie mam), mają podobny punkt. Różnica taka, że
    NK ma podane pola eksploatacji, a facebook traktuje temat dość ogólnie.

    Już pomijając naszą klasę zastanawia mnie jak ogólnie taka sytuacja
    wygląda w polskim prawie. Powiedzmy, że jestem autorem zdjęć, które
    komuś przekazuję do domowego albumu. Za jakiś czas widzę te zdjęcia
    powiedzmy w jakimś czasopiśmie, które zorganizowało konkurs z podobnym
    punktem jaki można znaleźć na NK, tzn. użytkownik udziela niewyłącznego
    prawa do swobodnego wykorzystania materiałów. Kto tu jest winien i kto
    kogo pociąga do odpowiedzialności? Ja czasopismo, a czasopismo
    użytkownika? A może od razu ja użytkownika, bo czasopismo niewinne?

  • 10. Data: 2010-11-11 17:38:33
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/11/2010 10:07 AM, Palik wrote:
> [...]
    > "przejęcie wszystkich praw" do wszystkich materiałów naszych prywatnych
    > to konto zostanie zlikwidowane bezpowrotnie w najbliższych dniach...;{

    a no tak, regulamin jest po angielsku
    to pogooglaj troche na temat facebooka to sie dowiesz, ze wszystkie
    zdjecia umieszczone na facebooku naleza do portalu i od chwili
    umieszczenia nie masz do nich zadnych praw.
    A poniewaz nie obowiązuje ich ustawa o ochornie danych osobowych to na
    twoich danych juz kupe szmalu zarobili.