  • 1. Data: 2002-02-20 09:17:01
    Temat: przedawnienie sprawy o spadek ?
    Od: "Wojtas" <w...@p...onet.pl>

    Drodzy grupowicze,
    pare lat temu (okolo 4-5) zmarl moj wujek, zostawil notarialny testament
    przekazujacy domek jednorodzinny mojej cioci ( jego drugiej zonie) syn z
    pierwszego malzenstwa wniosl o uniewaznienie legitymujac sie wczesniejszym,
    nie notarialnym testamentem na swojego syna. Sprawa sadowa ciagnie sie jak
    flaki z olejem, sa wyznaczane nastepne terminy, biegli itp. Na razie domek
    udostepnila ciocia jakims studentkom za opieke. Czy ta sprawa moze ulec
    przedawnieniu ? Kto wtedy odziedziczy dom - panstwo ?

    prosze o rade

    wojtas

  • 2. Data: 2002-02-20 14:36:14
    Temat: Re: przedawnienie sprawy o spadek ?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 20 Feb 2002, Wojtas wrote:

> [...]
    > udostepnila ciocia jakims studentkom za opieke. Czy ta sprawa moze ulec

    Nie może. Natomiast może się przedawnić roszczenie o zachowek - w ciągu
    lat trzech od ogłoszenia testamentu, ale oczywiście w sytuacji gdy
    testament ten stanowi podstawę SNS (co nie nastąpiło).

    > przedawnieniu ? Kto wtedy odziedziczy dom - panstwo ?

    Tylko jeśli zabraknie spadkobierców.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-20 21:19:03
    Od: "Wojtas" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gwidon S. Naskrent napisał:
    > Nie może. Natomiast może się przedawnić roszczenie o zachowek - w ciągu
    > lat trzech od ogłoszenia testamentu, ale oczywiście w sytuacji gdy
    > testament ten stanowi podstawę SNS (co nie nastąpiło).

    Dzieki wielkie .... co to znaczy SNS ? (sorry) :-)

    wojtas