  • 1. Data: 2011-04-18 13:14:50
    Temat: developer, zmiana mieszkania po wplacie zaliczki
    Od: "LUKAS" <a...@p...pl>

    Witam
    W zasadzie pytanie bardziej do osob, ktore mialy moze taki przypadek badz
    mają wiedzę, czy taka opcja jest możłiwa...

    Otóż jest wpłacona zaliczka na poczte zakupu mieszkania( 10 % calej kwoty),
    sporzadzony akt notarialny i osoba rychło w porę namyśłiła sie, ze jednak by
    chciala większe mieszkanie

    Czy ktos z Was orientuje sie, czy mozna przepisac zaliczke na inne
    mieszkanie wypisujac nowy akt notarialny ? Oczywiscie po uzgodnieniu z
    developerem. Jest takie cos prawnie sensowne do rozwiązania ?

    Zamiana byłaby na wieksze , weic mysle, ze developer chetnie sie zamieni bo
    owe mieszkanie stoi puste, a wiadomo, mniejsze latwiej sprzedac...

    Generalnie interesuje mnie czy taka opcja jest mozliwa ( przepis zaliczki na
    inne mieszkanie poprzez nowy akt )czy tez jesli jest juz ustanowiony akt to
    dupa blada i kasa poszła w błoto...

  • 2. Data: 2011-04-18 13:52:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LUKAS" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na inne mieszkanie poprzez nowy akt )czy tez jesli jest juz ustanowiony
    > akt to dupa blada i kasa poszła w błoto...

    Ten akt notarialny, to umowa nprzedwstępna, czy zakupu mieszkania?

  • 3. Data: 2011-04-18 18:19:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:iohfsd$n61$1@inews.gazeta.pl... napisał

    > To jest umowa przedwstępna.

    No to nie ma żadnego problemu, jeśli developer się zgodzi. Przy akcie
    końcowym musiałaby to być formalna zamiana. A tak, to po prostu przed
    notariuszem zawrzecie nową zmieniającą pierwotną umowę.

  • 4. Data: 2011-04-18 18:55:03
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19-04-2011 19:13, LUKAS pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"<r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:iohfsd$n61$1@inews.gazeta.pl... napisał

    > To jest umowa przedwstępna.

    Problemu nie ma, poza jednym może - zawrzyj z deweloperem nową umowę, w
    której "anulujecie" poprzednią i zawrzecie umowę dotyczącą tego
    większego lokalu. Bo na razie masz zapewnienie "na gębę", a jak
    przyjdzie co do czego, to większy lokal będzie sprzedany komu innemu
    albo dostaniesz propozycję typu "cena obiecana + 90%", a deweloper
    będzie wymagał od Ciebie kupienia mniejszego lokalu, na który masz umowę.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2011-04-19 06:38:31
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>