  • 1. Data: 2003-05-14 11:18:22
    Temat: przedawnienie roszczeń
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Załóżmy że kupiłem samochód.od podmiotu zajmującego się zawodowo sprzedażą
    pojazdów.
    Po jakim czasie przedawni się roszczenie o zapłatę przeze mnie ceny, po
    jakim zaś czasie roszczenie o wydanie samochodu.
    Nie chodzi mi tutaj o zacytowanie art 118 KC, tylko o konkretną odpowiedź
    Tomek

  • 2. Data: 2003-05-14 11:41:40
    Temat: Re: przedawnienie roszczeń
    Od: "Tom" <...@f...pl>

> [...]
    > Po jakim czasie przedawni się roszczenie o zapłatę przeze mnie ceny, po
    > jakim zaś czasie roszczenie o wydanie samochodu.

    dodam jeszcze, że nie prowadzę działalności gosp.
    Tomek

  • 3. Data: 2003-05-14 15:22:38
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Tom wrote:
    > Załóżmy że kupiłem samochód.od podmiotu zajmującego się zawodowo sprzedażą
    > pojazdów.
    > Po jakim czasie przedawni się roszczenie o zapłatę przeze mnie ceny,

    2 lata? (art.554 kc)

    > po
    > jakim zaś czasie roszczenie o wydanie samochodu.

    10 lat? (art.118 kc)

    > Nie chodzi mi tutaj o zacytowanie art 118 KC, tylko o konkretną odpowiedź

    KG

  • 4. Data: 2003-05-15 06:29:43
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 2 lata? (art.554 kc)

    > 10 lat? (art.118 kc)
    Rozumiem więc, że roszczenie jest związane z prowadzeniem działalności
    gospodarczej jeżeli ten który rości prowadzi taką działalność. Mam rację?

    Tomek