  • 11. Data: 2005-09-28 19:49:04
    Temat: Re: "prowadzi do stężenia" - co to oznacza?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    wiadomości news:dhe42l$1s5$1@news.task.gda.pl...

    > A dokładnie to co wyliczył?
    > Ze pól godziny przed pierwszym pomiarem ile było tych promili?

    W książce do medycyny sądowej znajdziesz taki wykresik i wzór. Po to
    robi się trzy pomiary, by znaleźć trzy zmienne do tego wzoru. I na tej
    podstawie można teoretycznie obliczyć stężenie alkoholu, pod
    warunkiem, że gość w miedzy czasie nie pił alkoholu. Jak pił, to też
    można, ale już bardziej skomplikowane to jest.

  • 12. Data: 2005-09-29 07:14:16
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    napewno biegly jest lepiej zorientowany niz sam oskarzony/skazany i
    sedziowie/prokuratorzy.
    Jesli mowimy juz o dokladnosci to margines bledu przy pomiarach jest nie
    wiele rozniacy sie od tego jaki wyliczylby biegly, czyli 5% od 0,24
    przy pierwszym pomiarze to nie wiele roznicy przy 5% od 0,26 ktore
    gosciu mialby 15 minut wczesniej.
    A co w sytuacji jak wypijam piwa dwa 0,5l i siadam za kolko lapia mnie
    za zakretem badanie w szpitalu za rogiem mowi ze jest spoko a ja po
    chwili sie zaczynam kiwac ;) tendencja zwyzkowa stezenia alku we krwi ;)
    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 13. Data: 2005-09-29 11:59:15
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    chopek roztropek wrote:
    > W art 115 par. 16 KK jest zapis, że:
    >
    > "Stan nietrzeźwości zachodzi wtedy, gdy zawartość alkoholu we krwi przekracza
    > 0,5%%, albo prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość."

    Zdanie, które zacytowałeś (czy wiernie?), to bełkot. Wynika z niego, że
    stan nietrzeźwości zachodzi również wtedy, gdy zawartość alkoholu we
    krwi może prowadzić do stężenia przekraczającego 0.5%%. Stężenie jest
    względną miarą zawartości alkoholu we krwi. Przypadek tak udatnie ujęty
    w tym przepisie mógłby mieć miejsce tylko wtedy - gdyby ktoś tracił z
    organizmu krew, a alkohol jakimś cudem pozostawał.
    Ustawodawca zapewne miał na myśli sytuację w której zawartość alkoholu w
    ORGANIŹMIE może prowadzić do stężenia we krwi przekraczającego 0.5%%
    (ktoś wypił, a alkohol jeszcze nie przeniknął do krwi), ale zapisał to
    inaczej. Czy coś z tego można wyprowadzić - nie wiem.

    Fonon

  • 14. Data: 2005-09-29 12:37:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > warunkiem, że gość w miedzy czasie nie pił alkoholu. Jak pił, to też
    > można, ale już bardziej skomplikowane to jest.

    Ale mocno orientacyjne, a w tym przypadku jak widze chodzi o to ze gosc
    oscylowal na granicy.

    Metodologia badania jest taka sobie - nawet jesli wyliczymy ze pol
    godziny temu bylo 0.5%%, to nadal nie wiadomo czy to byla tendencja
    spadkowa po piciu do nieprzytomnosci i 5.0%% sprzed 2 dni, czy moze to
    0.5%% bylo wynikiem szybkiego wypicia duzego piwa.

    Bo funkcja ilosci alkoholu we krwi AFAIR nie jest mocno zalezna od tego
    co bylo wczesniej.

    I tak samo dlugo bedzie trzezwial ktos kto ma w tej chwli 0.5%%, a
    trzezwieje z 2.0%%, jak ktos kto dopiero te 0.5%% osiagnal.

  • 15. Data: 2005-09-29 15:01:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    wiadomości news:dhgne6$6jc$1@news.task.gda.pl...

    > Metodologia badania jest taka sobie - nawet jeśli wyliczymy ze pol
    > godziny temu było 0.5%%, to nadal nie wiadomo czy to była tendencja
    > spadkowa po piciu do nieprzytomności i 5.0%% sprzed 2 dni, czy może
    > 0.5%% było wynikiem szybkiego wypicia dużego piwa.

    Wiadomo, bo ta funkcja nie jest liniowa.

    > Bo funkcja ilości alkoholu we krwi AFAIR nie jest mocno zależna od
    tego
    > co było wcześniej.
    >
    > I tak samo długo będzie trzeźwiał ktoś kto ma w tej chwili 0.5%%, a
    > trzeźwieje z 2.0%%, jak ktoś kto dopiero te 0.5%% osiągnął.

    O właśnie. I stąd można policzyć, czy miał 2, czy 0,5. Oczywiście
    mniej więcej.

  • 16. Data: 2005-09-29 18:27:05
    Od: kim <n...@c...net>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    > wiadomości news:dhgne6$6jc$1@news.task.gda.pl...

    > Wiadomo, bo ta funkcja nie jest liniowa.

    ale matabolizm jest inny u kazdego czlowieka.

    > tego

    > O właśnie. I stąd można policzyć, czy miał 2, czy 0,5. Oczywiście
    > mniej więcej.

    Ile mniej a ile wiecej? Bo wyglada na to ze i z fusow da sie jednakowo
    dokladnie wyliczyc. ;-)

  • 17. Data: 2005-09-29 20:34:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kim" <n...@c...net> napisał w wiadomości

    > ale matabolizm jest inny u kazdego czlowieka.

    Nie jestem biegłym, ale właśnie na podstawie tych pomiarów wyznacza
    się metabolizm między innymi.

    > Ile mniej a ile więcej? Bo wygląda na to ze i z fusów da się
    jednakowo
    > dokładnie wyliczyć. ;-)

    Z trzech pomiarów dość dokładnie. I tyle mogę napisać. W podręczniku,
    który mam w ręce nie napisano, z jaką dokładnością się to wyznacza.
    Jedyne ograniczenie, to czas pobrania nie dłużej, niż 5-6 godzin od
    zdarzenia i stężenie minimum 0,3-0,4 promila.

  • 18. Data: 2005-09-29 20:47:30
    Od: kim <n...@c...net>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "kim" <n...@c...net> napisał w wiadomości

    > Nie jestem biegłym, ale właśnie na podstawie tych pomiarów wyznacza
    > się metabolizm między innymi.

    Autor tych tabelek powinien byc pozbawiony wszelkich tytulow. Tego nie
    da sie wyliczyc. Zbyt duzo zmiennych czynnikow. Ot, chocby temperatura i
    wilgotnosci powietrza w otoczeniu czlowieka.

> [...]
    > Jedyne ograniczenie, to czas pobrania nie dłużej, niż 5-6 godzin od
    > zdarzenia i stężenie minimum 0,3-0,4 promila.

    I wlasnie jest to dlatego taka sama dokladnosc jak z fusow. Metabolizm
    porownywalnego ciala czlowieka w temp 42C przy wilgotnosci 94% bedzie
    pare razy wiekszy niz w temp 21C/35%. A co ta ksiazka mowi o zawartosci
    tluszczu w ciele? A czy nie zapomnieli o tym ze niektorzy maja jedna nerke?

  • 19. Data: 2005-09-29 21:02:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >

    > Wiadomo, bo ta funkcja nie jest liniowa.

    > tego

    > O właśnie. I stąd można policzyć, czy miał 2, czy 0,5. Oczywiście

    No ale wlasnie gdzies ogladalem taki wykres i komentarz do niego i
    wniosek byl taki ze jezeli wezmiemy osobe ktora ma 1.5%% to po ilus tam
    godzinach bedzie miec 0.3%%.
    Wezmiemy teraz druga osobe ktora niedawno wypila piwo i miala w szczycie
    0.5%% a teraz ma tez 0.3%%.

    I wniosek byl taki ze skoro w tym momecie obie te osoby maja po 0.3%% to
    od tej chwili stezenie alkoholu we krwi bedzie u nich spadac w podobnym
    tempie.

    Wynikalo by wiec z tego ze majac pomiary od tej chwili w ktorej obu
    zlapano ze stezeniem 0.3%%, do czasu wytrzezwienia ich krzywe ilosci
    promili beda takie same.

    A wiec na podstawie tych badan nie da sie stwierdzic co bylo przed
    pierwszym pomiarem i ktora z tych osob trzezwieje z 1.5%%, a ktora z 0.5%.

    Moze w przypadku kogos kto trzezwieje trzeci dzien z wynikow
    Guinessowskich (typu 8%%) mozna jakies zmiany w watrobie wykryc, ale
    odroznienie czy ktos jest juz w 90% trzezwienia po flaszcze, czy w 20%
    trzezwienia po piwie jest chyba niemozliwe.

    Natomiast "prowadzi do stężenia" oznacza raczej to, ze jezeli kogos
    zlapie sie na prowadzeniu samochodu z 0.2%%, a po 20min bedzie juz mial
    1%%, to mozna go za to skazac (chociaz prawde mowiac nie prowadzil majac
    wiecej niz 0.2%% we krwi, i mogl sie tlumaczyc ze wlasnie chcial
    przestac jechac).

  • 20. Data: 2005-09-29 21:10:09
    Od: kim <n...@c...net>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > 1%%, to mozna go za to skazac (chociaz prawde mowiac nie prowadzil majac
    > wiecej niz 0.2%% we krwi, i mogl sie tlumaczyc ze wlasnie chcial

    Czy mozesz wyjasnic ten fragment jak milicjantowi? Powoli.

    Czy chodzi o to ze mozna skazac za wynik uzyskany po jakims czasie
    wyliczajac na jego podstawie wczesniejszy domniemany wynik?