  • 1. Data: 2002-05-23 14:14:05
    Temat: prowadzenie pojazdu bez uprawnień
    Od: "qtomik" <q...@w...pl>

    Witam!

    Kodeks Wykroczeń mówi tak : kto prowadzi pojazd mechaniczny bez wymaganych
    uprawnień podlega karze grzywny (to z pamięci, więc nie dosłownie).

    Jak jeszcze były taryfikatory mandatów, to za takież prowadzenie pojazdu
    można było otrzymać mandat 400 PLN (jeżeli w ogóle się nie ma uprawnień do
    prowadzenia pojazdu) albo 300 PLN , jeżeli się jakiekolwiek ma.

    No ale do rzeczy -wyobraźmy sobie sytuację, że zatrzymuje mnie policja i nie
    mam uprawnień do prowadzenia tego pojazdu, ale mam dla innego. Zostaję
    ukarany grzywną (mandatem) i co dalej ? Puszczają mnie tym pojazdem ? A może
    są jeszcze inne przepisy oprócz Kodeksu Wykroczeń, które nakładają jakieś
    kary za ten występek ?

    pozdrawiam
    qtomik

  • 2. Data: 2002-05-23 15:22:30
    Temat: Re: prowadzenie pojazdu bez uprawnień
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "qtomik" <q...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Puszczają mnie tym pojazdem ?

    Bez uprawnień - nie mogą. Odholują pojazd, rachunek płatny przy
    odbiorze.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-05-24 16:08:59
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "qtomik" <q...@w...pl> napisał:

    >Kodeks Wykroczeń mówi tak : kto prowadzi pojazd mechaniczny bez wymaganych
    >uprawnień podlega karze grzywny (to z pamięci, więc nie dosłownie).
    1. Pojazd w ogóle (nie tylko mechaniczny) :-)
    2. Po drodze publicznej.

    >i co dalej ? Puszczają mnie tym pojazdem ?
    Powinni uniemozliwić ci dalszej jazdy - art. 129. 2 pkt.8 PoRD.

    Artur Golański