  • 1. Data: 2002-05-23 13:19:32
    Temat: Umowa kupna-sprzedaży potrzebna ?
    Od: "Przemek" <a...@g...pl>

    Zamierzam kupić sobie używanego notebooka. W związku z tym prosił bym o radę
    : czy umowa kupna-sprzedaży jest w tym wypadku obowiązkowa lub przynajmniej
    wskazana i dlaczego ? Czy spisanie takiej umowy coś mi daje czy raczej
    odpuścić sobie te wszystkie formalności. Dodam że jestem " ryczałtowcem " i
    nic nie mogę sobię odpisać.
    Czy gdzieś w sieci znajdują się wzory takich umów i ile płaci się teraz
    podatku od zakupu takich rzeczy ?
    Będe bardzo wdzięczny za wszelkie porady.

  • 2. Data: 2002-05-23 13:50:48
    Temat: Re: Umowa kupna-sprzedaży potrzebna ?
    Od: "mops" <m...@g...pl>

    Nie tak dawno placilo sie 2%. Placi kupujacy lub sprzedajacy zaleznie jak
    jest sformuowana umowa.
    W/g mnie lepiej taka umowe miec chocby ze wzgledu na przyslugujaca ci
    rekojme (chyba ze w umowie zawrzecie iz zrzekasz sie rekojmi)
    Wzorow na pewno duzo znajdziesz na necie chocby na stronie
    http://www.wzorypism.coo.pl/strony/umowy.html

    Osobiscie uwazam ze przy wiekszych zakupach lepiej umowe miec. A jesli sie
    nie zna sprzedajacego to tym bardziej. A nuz stwierdzi za miesiac ze
    notebook jest jego?
    Jesli 2% podatku przeraza to zawsze mozna zanizyc cene na umowie i tyle.

  • 3. Data: 2002-05-24 08:05:51
    Od: <t...@p...onet.pl>

    > Nie tak dawno placilo sie 2%. Placi kupujacy lub sprzedajacy zaleznie jak
    > jest sformuowana umowa.

    Można się umówić kto odprowadzi podatek, jednak obowiązek podatkowy ciąży
    solidarnie na stronach.

    > Osobiscie uwazam ze przy wiekszych zakupach lepiej umowe miec. A jesli sie
    > nie zna sprzedajacego to tym bardziej. A nuz stwierdzi za miesiac ze
    > notebook jest jego?

    art 75 KC przewiduje formę pisemną dla czynności prawnych dotyczących świadczeń
    o wartości większej niż 2000PLN dla celów dowodowych.

    > Jesli 2% podatku przeraza to zawsze mozna zanizyc cene na umowie i tyle.

    Jasne, mozna zaniżać do woli, podatek i tak należy odprowadzić od WARTOŚCI
    RYNKOWEJ rzeczy będącej predmiotem umowy. Stawka 2%.

    pozdrawiam
    wind