  • 1. Data: 2002-05-23 14:16:30
    Temat: Ponawiam prosbe
    Od: Remek <b...@p...onet.pl>

    Na poczatek witam wszystkich grupowiczow.

    Mam mala prosbe. Mianowicie, w poniedzialek musialem sie stawic na WKU (na
    szczescie okazalo sie ze chca mnie przeniesc do rezerwy - brakuje im
    pieniedzy). Musialem sie zwolnic z pracy (nie bylo mnie ok. 2 godz.).
    Wrocilem i poniewaz mialem sporo pracy zostalem w pracy dluzej (2 h).

    Ksiegowa powiedziala mi ze WKU nie zwalnia mnie z zadnych obowiazkow wobec
    pracodawcy i albo mam te dwie godziny odrobic, albo przy wyplacie zostanie
    mi odciagniete za te dwie godz. Teoretycznie odrobilem juz te dwie godz. ale
    teraz nie wiem: Czy pozwolic im odciagnac mi forse za te dwie godz., a te
    dwie ktore zostalem dluzej potraktowac jako za nadgodziny? Czy potraktowac
    te dwie nadgodziny jako odrobienie i dac sobie spokuj?

    Wiem ze pieniedzy nie jest tu duzo - ale chodzi o to czy rzeczywiscie
    wezwanie z WKU w godz. pracy niejako wymusza
    odrobienie tych godz. a pewnie dla niektorych dni pracy.

    Pozdrawiam
    Remek

  • 2. Data: 2002-05-23 15:20:09
    Temat: Re: Ponawiam prosbe
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Remek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    rzeczywiscie
    > wezwanie z WKU w godz. pracy niejako wymusza
    > odrobienie tych godz. a pewnie dla niektorych dni pracy.

    ZTCP należy Ci się _płatny_ dzień wolny (godziny?) za ten czas pobytu
    na WKU. Nawet jestem tego pewien, nie pamiętam jednak podstawy
    prawnej. Zadzwoń do WKU i poproś o podanie odpowiednich paragrafów.
    Księgowa nie ma racji.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 3. Data: 2002-05-25 08:41:50
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Podstawa jest zapis art. 52 ustawy o powszechnym obowiazku obrony RP.

    Art. 52. 1. Osoby podlegajace powszechnemu obowiazkowi obrony sa obowiazane
    do osobistego stawienia sie na wezwanie wlasciwych organów w sprawach
    dotyczacych tego obowiazku w terminie i miejscu okreslonym w wezwaniu oraz
    do poddania sie badaniom lekarskim.

    2. Pracownikom wezwanym do osobistego stawienia sie przed wlasciwy organ w
    sprawach dotyczacych powszechnego obowiazku obrony, którzy nie otrzymali od
    pracodawcy wynagrodzenia za czas opuszczony z powodu wezwania, przysluguje,
    na ich zadanie, zryczaltowana rekompensata za utracone zarobki, za kazdy
    dzien w wysokosci 1/30 najnizszego wynagrodzenia pracowników za pelny
    miesieczny wymiar czasu pracy, okreslonego przez ministra wlasciwego do
    spraw pracy na podstawie Kodeksu pracy. Rekompensate wyplaca organ wzywajacy
    na podstawie zaswiadczen wydanych przez zaklady pracy.

    3. Osobom wezwanym do osobistego stawienia sie przez wlasciwy organ w
    sprawach dotyczacych powszechnego obowiazku obrony przysluguje na ich
    zadanie zwrot kosztów przejazdu do miejsca stawienia sie i powrotu do
    miejsca pobytu stalego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwajacego ponad
    dwa miesiace. Naleznosc wyplaca organ wzywajacy na podstawie
    udokumentowanego oswiadczenia osoby wezwanej.

    4. Jezeli wezwanie do stawienia sie nastepuje wskutek niespelnienia lub
    nienalezytego spelnienia, z winy osoby wezwanej, obowiazków okreslonych w
    ustawie, przepisów ust. 2 i 3 nie stosuje sie.

    5. Minister Obrony Narodowej okresli, w drodze rozporzadzenia, przypadki, w
    których osoby podlegajace powszechnemu obowiazkowi obrony sa obowiazane do
    osobistego stawienia sie na wezwanie organów wojskowych, tryb wzywania,
    organy wojskowe wlasciwe w tych sprawach oraz wzór wezwania.

    _______
    Jupraw

    Uzytkownik "Remek" <b...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci