  • Data: 2002-05-23 14:14:05
    Temat: prowadzenie pojazdu bez uprawnień
    Od: "qtomik" <q...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Kodeks Wykroczeń mówi tak : kto prowadzi pojazd mechaniczny bez wymaganych
    uprawnień podlega karze grzywny (to z pamięci, więc nie dosłownie).

    Jak jeszcze były taryfikatory mandatów, to za takież prowadzenie pojazdu
    można było otrzymać mandat 400 PLN (jeżeli w ogóle się nie ma uprawnień do
    prowadzenia pojazdu) albo 300 PLN , jeżeli się jakiekolwiek ma.

    No ale do rzeczy -wyobraźmy sobie sytuację, że zatrzymuje mnie policja i nie
    mam uprawnień do prowadzenia tego pojazdu, ale mam dla innego. Zostaję
    ukarany grzywną (mandatem) i co dalej ? Puszczają mnie tym pojazdem ? A może
    są jeszcze inne przepisy oprócz Kodeksu Wykroczeń, które nakładają jakieś
    kary za ten występek ?

    pozdrawiam
    qtomik