  • 1. Data: 2003-11-22 19:09:26
    Temat: protokol, nagranie przebiegu rozprawy, mobbing
    Od: ali-baba <a...@m...riz.pl>

    Sprawa toczy sie sadzie pracy. Dla mnie to pierwsza sprawa sadowa, mam
    nadzieje, ze ostatnia. Moje pytania:
    1. - w jaki sposob wniesc na rozprawie zastrzezenie do protokolu, gdy sa
    uchylane pytania?
    2. - czy mozna nagrac przebieg rozprawy na dyktafon?
    3. - czy w sprawach rozpoczetych w 2001 roku, nie zakonczonych, mozna
    przywolywac w toku procesu przepisy wchodzace w zycie w 2004 roku(dot.
    dyskryminacji i mobbingu); nastepna rozprawa bedzie juz po wejsciu w
    zycie wymienionych przepisow?

  • 2. Data: 2003-11-22 20:51:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 1. - w jaki sposob wniesc na rozprawie zastrzezenie do protokolu, gdy sa
    > uchylane pytania?

    Poprosic o zaprotokolowanie Twojego pytania i faktu jego uchylenia.

    > 2. - czy mozna nagrac przebieg rozprawy na dyktafon?

    Pewnie mozna. No w koncu nikt nie rewiduje nikogo przy wejsciu. Zreszta
    nei przypominam sobie w przepisach procesowych zakazu wnoszenia do sadu
    magnetofonu. Co najwyzej moze byc klopot z wykorzystaniem tego procesowo.
    Ale zawsze mozesz powiedziec, ze dyktafon miales w kieszeni i Ci sie sam
    wlaczyl, jak wyciagales husteczke do nosa. ;-))

> [...]
    > przywolywac w toku procesu przepisy wchodzace w zycie w 2004 roku(dot.
    > dyskryminacji i mobbingu); nastepna rozprawa bedzie juz po wejsciu w

    No raczej nie. Za to zawsze takie zachowania mozna podnosic jako
    naruszenie zasad wspólzycia spolecznego, skoro teraz wprost uznano to za
    niewlasciwe.

  • 3. Data: 2003-11-23 11:58:52
    Od: ali-baba <a...@m...riz.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Ale zawsze mozesz powiedziec, ze dyktafon miales w kieszeni i Ci sie sam
    > wlaczyl, jak wyciagales husteczke do nosa. ;-))

    wolalabym nagrac przebieg rozprawy za zgoda sadu.
    Po ostatniej rozprawie, gdy przeczytalam protokol, zlozylam pismo o
    sprostowanie. Nie majac szans na udowodnienie, ze rozprawa przebiegala
    inaczej, mam pomysl, by nagrac jej przebieg i to za zgoda sadu.

    Na marginesie tej sytuacji, rozpatrzenie wniosku o sprostowanie polega
    na zebraniu oswiadczenia od protokolanta, lawnikow i sedziego
    prowadzacego rozprawe. I na tym konczy sie postepowanie sadu w tej
    sprawie. Szczesliwie to nie koniec sporu, wiec moge wrocic do tych
    kwestii. Nagranie rozprawy ulatwia ewentualne sprostowanie protokolu, a
    byc moze jest takze elememtem sprzyjajacym prawidlowemu protokolowaniu.

    Bardzo dziekuje za odpowiedz :)

    p.s. dodane przepisy KP dot dyskryminacji sa uszczegolowieniem juz
    obowiazujacych (dodano definicje dyskryminacji posrednieji
    bezposredniej), stad moje pytanie.