    From: "MOLNARka" <g...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: projekt i prawo własność intelektualnej/artystycznej
    Date: Tue, 29 Oct 2002 14:36:04 +0100

    Załóżmy, że chcę zrobić zdjęcie w hotelu / restauracji X i później
    wykorzystać je do publikacji w katalogu wysyłkowym (jako przykład możliwych
    kompozycji).
    Zależy mi, żeby na zdjęciu były np. okna i zasłony + firany lub złożone
    kompozycje kwiatowe (nie będą to rzeczy firmowe).
    Hotel się zgadza na wykonanie tegoż zdjęcia (wie doskonale, że będzie ono
    publikowane).

    Pytanie : czy osoba, która wykonywała dla nich te firany i zasłony bądz
    kompozycje kwiatowe (czyli rzemieślnik / artysta) może żądać ode mnie
    zadośćuczynienia (lub po prostu mnie zaskarżyć o używanie nie swoich
    projektów) ?

    Jak się ma prawo w tym momencie ???
    Czy hotel płacąc za wykonanie zlecenia zakupił także wartość artystyczną i
    może ją teraz swobodnie rozporządzać ?

    BTW czy ktoś zna linki do stron, gdzie znajdę wzory umów (którą mogłabym
    podpisać z tymże hotelem) ?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję
    MOLNARka