    From: "p47" <p...@l...ru>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: procescywilny, -odwołanie do SO
    Date: Sat, 2 Jun 2007 00:48:22 +0200

    Złożyłem odwołanie od orzeczenia w procesie nakazowym, który wytoczyły mi
    wodociagi o zapłatę za dostawy wody.
    Odbyła sie więc rozprawa w SR, którą w zasadzie w znacznej częsci
    wygrałem;- sąd uwzględnił podnoszoną przeze mnie okolicznośc, ze żądana
    przez wodociągi kuriozalna kwota oparta była na wskazaniach wodomierza,
    którego swiadectwa legalizacji powód nie był w stanie okazać i w nastepstwie
    okreslił zapłate na znacznie niższym poziomie.
    Niemniej z wyroku nie jestem w zasadzie zadowolony,- sąd nie uwzglednił
    faktu, iz umowa o dostawie wody jednoznacznie przewidywała, ze własnie w
    takiej sytuacji, gdy urzadzenie pomiarowe nie moze byc brane jako podstawa
    do okreslania wysokości zapłaty, nalezy ją obliczac na podstawie zuzycia
    sredniego. Sąd natomiast sam wliczył sobie te naleznośc, myląc zreszta dane
    i biorąc cene jednostkowa aktualną, a nie z okresu którego dotyczy spór, tak
    więc kwota okazała sie ponad 2-krotnie wyższa od sredniej. Ponadto obarczył
    mnie kosztami procesu, mimo, ze co do zasady przyznał mi rację, iż
    roszczenie powoda było oparte na nieważnych dowodach i ze powód nie zgadzał
    sie na proponowany mu przeze mnie sposób ich wyliczania, sposób, które
    zgodny był z umowa. Ponadto sąd nakazał mi zapłate odsetek od wyliczonej
    przez siebie kwoty.
    W tej sytuacji rozważam złożenie apelacji do SO.

    Czy SO w sytuacji, gdy tylko ja złożę apelacje może te kwote podwyzszyć na
    moja niekorzyść.
    Wiem, ze w procesie karnym zaostrzenia kary byc nie moze.

    Pozdrawiam
    P47