eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › proces cywilny - zwolnienie od kosztow sadowych - oswiadczenie o stanie rodzinnym, majatku, dochodach i zrodlach utrzymania

  • 1. Data: 2009-08-26 20:52:28
    Temat: proces cywilny - zwolnienie od kosztow sadowych - oswiadczenie o stanie rodzinnym, majatku, dochodach i zrodlach utrzymania
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    Chodzi o proces cywilny. Moja babcia, starsza juz osoba, dostala taki
    formularz do wypelnienia - oswiadczenie o stanie rodzinnym, majatku,
    dochodach i zrodlach utrzymania. Jak go zobaczyla, to powiedziala, za za
    chiny tego nie wypelni. Woli juz zrezygnowac z procesu, ktory moim zdaniem
    ma duze szanse na wygrana.Chcialbym was wiec zapytac o co w tym dokladnie
    chodzi.

    Czy dotyczy to tylko wpisowego czy tez innych kosztow sadowych i jakich
    (oplata za sedziego, biegli, inne)?

    Zakladamy, ze babcia tego nie wypelni, czy w razie wygranej sad dodatkowo
    zasadzi jej koszty jej adwokata? A w razie przegranej jakie koszty poniesie?
    Gdyby zakonczylo sie to czesciowym sukcesem (np. kwota zadania zostala
    obnizona) jak to bedzie wygladalo?

    Chodzi o sprawe z wypadku drogowego, a adwokat babci jakos tego dobrze nie
    wytlumaczyl, albo tez babcia sie zdenerwowala i wszystko pomieszala. Jak to
    wiec jest?

  • 2. Data: 2009-08-31 18:10:22
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    nikt nie poradzi, sprawa jak nizej?

  • 3. Data: 2009-09-02 18:55:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    eg pisze:

> [...]
    > ma duze szanse na wygrana.Chcialbym was wiec zapytac o co w tym dokladnie

    Przecież formularz jest banalny.

    > Czy dotyczy to tylko wpisowego czy tez innych kosztow sadowych i jakich
    > (oplata za sedziego, biegli, inne)?

    Koszty sądowe = opłata + wydatki
    A co to jest "opłata za sędziego" ?

    > Zakladamy, ze babcia tego nie wypelni,

    Wniosek o zwolnienie od kosztów zostanie zwrócony a ona zostanie wezwana
    do uiszczenia opłaty sądowej.

    > czy w razie wygranej sad dodatkowo zasadzi jej koszty jej adwokata?

    Tak, ale to nie jest związane z posiadaniem lub nie zwolnienia od
    kosztów sądowych.
    I jeśli ma adwokata to za co mu płacicie - te pytania to do niego.

    > A w razie przegranej jakie koszty poniesie?

    Zwrot kosztów procesu drugiej strony - ale musiałby je zwrócić również
    wtedy gdyby była zwolniona od kosztów sądowych. Poza tym straci to co
    włoży: opłatę sądową oraz wydatki.

    > Gdyby zakonczylo sie to czesciowym sukcesem (np. kwota zadania zostala obnizona)
    jak to bedzie wygladalo?

    To zależy od tego kto w jakim % wygra proces.

    > Chodzi o sprawe z wypadku drogowego, a adwokat babci jakos tego dobrze nie
    > wytlumaczyl, albo tez babcia sie zdenerwowala i wszystko pomieszala. Jak to
    > wiec jest?

    Zmienić takiego adwokata który nie umie po ludzku wytłumaczyć.

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2009-09-06 07:19:37
    Od: kam <...@...pl>

    Johnson pisze:

    > Przecież formularz jest banalny.

    z pewnością...

    KG

  • 5. Data: 2009-09-06 16:28:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > z pewnością...

    Powiedziałbym nawet zbyt banalny.

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-09-07 16:19:36
    Od: kam <...@...pl>

    Johnson pisze:
    > Powiedziałbym nawet zbyt banalny.

    to dlaczego jeszcze nie widziałem wypełnionego tak, żeby coś z niego
    wynikało?

    KG

  • 7. Data: 2009-09-10 19:32:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > to dlaczego jeszcze nie widziałem wypełnionego tak, żeby coś z niego
    > wynikało?

    No właśnie z tego że jest banalny. To znaczy nie dotyczy sytuacji
    majątkowej strony :) Nie ma tam sensownych rubryk. A te które są można
    wypełnić "prawidłowo" bez większego kłopotu.

    --
    @2009 Johnson

  • 8. Data: 2009-09-10 19:44:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tzn. generalnie chodzi mi o to że ten formularz jest źle skonstruowany i
    nie nadaje sie do celu jakiemu miał służyć.

    --
    @2009 Johnson