  • 1. Data: 2005-04-17 08:07:55
    Temat: problemy z adwokatem z urzedu
    Od: "Ola" <o...@n...wp.pl>

    Witam!
    Jestem w trakcie dosc zlozonej sprawy w sadzie cywilnym i w zwiazku z tym
    sad przyznal mi adwokata z urzedu.
    Problem polega na tym, ze mecenas nie chce mi pomoc i wyraznie daje mi do
    zrozumienia ze potrzebna bedzie "doplata" do pieniedzy wyplaconych przez
    sad....POnadto mecenas wykorzystuje moja nieporadnosc, obrazajac mnie i
    unikajac jakichkolwiek informacji na tematy prawne zwiazane ze sprawa. Mam
    uzasadniona obawe, ze nie zapoznal sie nawet porzadnie z aktami sparwy.
    Czy ktos z Was wie jak powinnam postapic i moglby mi doradzic?
    Dodam, ze jakakolwiek "doplata" zarowno z powodu moich przekonan
    antykorupcyjnych jak i sytuacji finansowej jest niemozliwa.
    Czy zgloszenie skargi dziekanowi izby adwokackiej ma jakiekolwiek szanse na
    powodzenie? Bardzo boje sie tej instytucji i z tego co slyszalam jest to
    podobnie jak izba lekarska hermetyczne grono wspierajace li tylko swoich
    czlonkow, bez wzgledow na okolicznosci.
    Czy podanie o zmiane pelnomocnika ma jakiekolwiek szanse na powodzenie i nie
    jest z gory skazane na "wpadniecie z deszczu pod rynne" ze wzgledu na
    krytyke jednego z czlonkow tej instytucji?

    pozdrawiam serdecznie wszystkich zmagajacych sie kodycylami

    Ola
    o...@w...pl

  • 2. Data: 2005-04-17 08:19:27
    Temat: Re: problemy z adwokatem z urzedu
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ola napisał(a):

    [ciach ...]

    Zgłoś to do Okręgowej Rady Adwokackiej.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2005-04-17 08:43:54
    Od: "Ola" <o...@n...wp.pl>

    > Zgłoś to do Okręgowej Rady Adwokackiej.

    wiem ze formalnie mam takie prawo. Chodzi mi o praktake...
    O to czy rozezlony dziekan Rady w odwecie za krytyke kolegi nie przydzieli
    mi kogos gorszego, kto bedzie rownie zly na mnie za to, ze wystapilam
    przeciwko czlonkowi Rady...

    Ola

  • 4. Data: 2005-04-17 09:23:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ola napisał(a):

> [...]
    > O to czy rozezlony dziekan Rady w odwecie za krytyke kolegi nie przydzieli
    > mi kogos gorszego, kto bedzie rownie zly na mnie za to, ze wystapilam

    Nie myśl tak. Zastanow się czy może być jeszcze ktoś gorszy niż ten
    którego masz?
    Wystąp o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego i wypisz konkretnie co
    zarzucasz adwokatowi. On się o tym dowie, ale pewnie wtedy zacznie cię
    traktować inaczej.
    Możesz też powiedzieć o tym sądowi na rozprawie, wtedy sąd tez go
    wyobraca i pogoni mu kota. Sąd również może wystąpić do ORA o wszczęcie
    postępowania dyscyplinarnego.

    Tylko najpierw spójrz na to obiektywnie i pomyśl czy aby nie przesadzasz.

  • 5. Data: 2005-04-17 09:24:04
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Ola" <o...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Problem polega na tym, ze mecenas nie chce mi pomoc i wyraznie daje mi do
    > zrozumienia ze potrzebna bedzie "doplata"

    Ot i Polska. W USA byloby to niepojete.
    A wystarczyloby dawac do spraw z urzedu mlodych zdolnych aplikantow lub
    zaraz po aplikacji. Przylozyliby sie nierzadko lepiej niz normalnie oplaceni
    starzy wyjadacze, bo chcieliby sie wykazac i popisac, aby zdobyc rozglos i
    uznanie.
    No ale to sie nie zmieni, dopoki dostep do tego zawodu bedzie taki
    ograniczony.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2005-04-17 09:43:16
    Od: Vikitus77 <v...@i...pl>

    SDD napisał(a):
> [...]

    > uznanie.
    > No ale to sie nie zmieni, dopoki dostep do tego zawodu bedzie taki

    IMHO - "Nieograniczeni" adwokaci zarabiający mniej i z mniejszą ilością
    klientów niż "ograniczani" będą wywierać większą presję na wysokość
    wynagrodzeń. Przecież zwiększenie liczby adwokatów nie zwiększy liczby
    klientów.
    IMHO sprawę by rozwiązała instytucja obrońcy z urzędu, przy sądzie za
    stałą miesięczną pensję. A adwokaci w kancelariach bez prawa do
    urzędówek. I wtedy wprowadzenie wolnego rynku usług prawniczych.

    Pzdr.

  • 7. Data: 2005-04-17 11:39:47
    Od: bus <b...@s...com>

    Johnson wrote:
    > Ola napisał(a):
    >
    > [ciach ...]
    >

    > Zgłoś to do Okręgowej Rady Adwokackiej.

    ...gdzie bedziesz mogl poskarzyc sie na tego adwokata do jego kolesiow.

  • 8. Data: 2005-04-17 11:49:37
    Od: bus <b...@s...com>

    Vikitus77 wrote:

> [...]
    > klientów niż "ograniczani" będą wywierać większą presję na wysokość
    > wynagrodzeń. Przecież zwiększenie liczby adwokatów nie zwiększy liczby

    Przeciez nie o to chodzi. Chodzi o monopolizacje rynku przez bardzo mala
    grupe adwokatow. Wolny rynek zwiekszy dostep tej samej liczby kientow.

  • 9. Data: 2005-04-18 14:07:10
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > pozdrawiam serdecznie wszystkich zmagajacych sie kodycylami

    hmm... kodycyl ? to jeszcze sie zdarza ? chodzi ci o forme rozrzadzenia po
    smierci spadkodawcy ?

    konrad

  • 10. Data: 2005-04-18 19:01:42
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    bus napisał(a):

    > Przeciez nie o to chodzi. Chodzi o monopolizacje rynku przez bardzo mala
    > grupe adwokatow. Wolny rynek zwiekszy dostep tej samej liczby kientow.

    dobrze, że szeroka rzesza radcow prawnych rozrzedza rynek :)