  • 1. Data: 2003-06-13 09:56:02
    Temat: droga przez mój grunt
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    W spadku po babci dostałem działke w mieście na rzeką. Miasto "zabrało"
    częśc działki pod wał przeciwpowodziowy, zabrał bez żadnej umowy, ugody nie
    informując nikogo.
    Prze kilka lat babcia płaciła podatek od tej zabranej częsci. Po
    odziedziczeniu tego co mam zrobic:
    - zarządać odkupienia tej zabranej części
    - zwrotu nadpłaconego podatku za zabraną część
    - odkszkodowania za bezumowne korzystanie z gruntu /na wale jest ścieżka
    rowerowa/

    Proszęo wszelkie rady

  • 2. Data: 2003-06-13 14:53:14
    Temat: Re: droga przez mój grunt
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Spróbuj powiadomić Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, że na Twojej
    działce ktoś nielegalnie wybudował wał. Planu mieć nie mogli, bo babcia
    musiałaby im tę działkę sprzedać albo wydzierżawić. Więc albo nie maja planu
    w ogóle, albo budując ktoś to postawił niezgodnie z planem. Podobny problem
    wyników w miejscowości Jasło z wałem i przymierzają się do rozbiórki.

    Co do podatku, to pewnie nic nie wskórasz, bo naliczany jest na podstawie
    Twojej deklaracji. Skoro babcia wpisywała większą działkę, niż miała, to nie
    jest wina Urzędu. Choć ewentualnie wniosek o zwrot można napisać. To nic nie
    kosztuje, z tym że to będą pewnie grosze.

  • 3. Data: 2003-06-14 18:56:11
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    nie
    > kosztuje, z tym że to będą pewnie grosze.

    a może tak było, że grunt został podzielony i z mocy prawa
    część przeszła na gmine ?
    coś jak przy drogach ?
    to temat szeroki jak rzeka za tym wałem,
    nalezy po prostu sprwdzić w starostwie w ewidencji co jest czyje i w KW w
    sądzie
    ale właśnie w takiej kolejności,
    pzdr,
    JarekM

  • 4. Data: 2003-06-16 16:45:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To ewentualnie jest możliwe, ale właścicielka powinna raczej o tym wiedzieć.
    Choć nie pomyślałem faktycznie, że babcia po prostu mogła zapomnieć.
    Rzeczywiście najpierw bym sprawdził w geodezji, co jest czyje.