    From: "GT!" <c...@m...sig>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: problem z prawem autorskim
    Date: Mon, 18 Aug 2003 13:44:56 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@102-moc-4.acn.waw.pl

    Witam,

    Mam taka sytuacje:
    Do niedawna pracowalem w firmie kurierskiej M.S.Stolica jako serwisant
    komputerow. W grudniu zeszlego roku na zyczenie jednego z pracownikow
    stworzylem w domu aplikacje internetowa tylko i wylacznie dla jego uzytku.
    Aplikacja okazala sie na tyle dobra, ze mozna bylo ja wprowadzic do
    powszechnego uzytku w firmie. Do konca kwietnia tego roku kozystalo z niej 4
    dzialy firmy (okolo 40 osob na okolo 800 zatrudnionych). Przyznam sie, ze ze
    stworzeniem tej aplikacji wiazalem nadzieje na awans bac zmiane stanowiska.
    Okazalo sie, ze nic takiego nie nastapi wiec postanowilem zrezygnowac z
    pracy w tej firmie. Dowiadywalem sie wczesniej na tej grupie jakie sa moje
    prawa jesli chodzi o ta aplikacje. Odpowiedzieliscie mi, ze prawa autorskie
    naleza do mnie wiec wyslalem oferte handlowa do mojego bylego dyrektora (
    IT ). On sie nie zgodzil na nia i powiedzial mi, ze moge jeszcze sprobowac
    sie dogadac z dzialami, ktore faktycznie z aplikacji kozystaja. Dyrektorzy
    tych dzialow tez nie chcieli mi zaplacic. Zgodnie z moja oferta mialem
    odinstalowac aplikacje w przypadku kiedy sie nie zgodza. Termin na podjecie
    decyzji minal 10 sierpnia. Pojechalem dzis do Stolicy z zamiarem przekazania
    danych zawartych w moim programie odpowiednim dzialom i usuniecia tejze
    aplikacji. Moj byly dyrektor poinformowal mnie, ze nie moge tego uczynic
    poniewaz, prawa autorskie naleza do firmy.
    Moje pytanie jest takie: do kogo naleza prawa autorskie? jakie mam
    szanse odzyskania mojej aplikacji? aktualnie mam zalozona dzialanosc
    gospodarcza na osobe fizyczna i chcialbym moc sprzedawac moja aplikacje
    innym firmom ale w tej sytuacji mam zwiazane rece. pomozcie mi prosze, co
    moge zrobic w tej sytuacji?

    --
    pozdrawiam, GT!
    mail: diabelek at acn dot waw dot pl