  • 1. Data: 2007-01-12 18:30:39
    Temat: problem z byłym właścicielem mieszkania
    Od: "MM" <m...@g...pl>

    Witam,
    wczoraj otrzymałam roczne rozliczenie za centralne ogrzewanie za okres
    1.10.2005 - 30.09.2006. Do zapłaty jest 1100 zł. Rozliczenie dotyczy
    mieszkania własnościowego nabytego przez mnie i moich rodziców 9.06.2006,
    czyli c.o. dotyczy generalnie byłego właściciela. Problem w tym, że
    spółdzielnia zobowiązuje mnie do zapłaty tej sumy. Przy zakupie mieszkania w
    akcie notarialnym został jednak zawarty paragraf, gdzie to były właściciel
    zobowiązuje się do pokrycia zobowiązania, bądź odbioru należności
    dotyczącego c.o. Niestety były właściciel zniknął i nie ma z nim kontaktu.
    Dzisiaj będąc w spółdzielni dowiedziałam się, że muszę zapłacić całą sumę i
    ewentualnie dochodzić na drodze sądowej zwrotu sumy od byłego właściciela. Z
    tego co wiem, to nie jest on nigdzie zameldowany i tu pojawia się moje
    pytanie czy wstępowanie na drogę sądową ma w takim przypadku sens i jakie
    byłyby związane z tym koszty.
    Dodam, iż studiuję na studiach dziennych, pracując dorywczo na
    umowę-zlecenie i dodatkowe 1100 zł jest dla mnie wielkim obciążeniem.
    Z góry dziękuję za wszystkie konstruktywne rady.
    pzdr
    MM

  • 2. Data: 2007-01-12 19:42:04
    Temat: Re: problem z byłym właścicielem mieszkania
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Dzisiaj będ?c w spółdzielni dowiedziałam się, że muszę zapłacić cał? sumę i
    > ewentualnie dochodzić na drodze s?dowej zwrotu sumy od byłego wła?ciciela. Z

    Bo tak jest oczywiscie dla spoldzielni najprosciej ... zwalic to na
    ciebie.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2007-01-12 19:52:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MM wrote:

    > Dzisiaj będąc w spółdzielni dowiedziałam się, że muszę zapłacić całą sumę i
    > ewentualnie dochodzić na drodze sądowej zwrotu sumy od byłego właściciela. Z

    Nie, to oni muszą go poszukać.

  • 4. Data: 2007-01-12 20:17:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MM" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Odpisz im, że rozliczenie poprzedniego okresu grzewczego dotyczy Pana
    Iksińskiego którego adresu niestety nie znasz i nie wiesz, jak mu doręczyć
    omyłkowo do Ciebie przesłane rozliczenie. Niech sobie sami go szukają, bo to ich
    dłużnik, a nie Twój. Zapis w akcie notarialnym większego sensu nie miał, bo żeby
    nie wiem co nie byliście w stanie tego w sposób ważny między sobą uzgodnić.
    Wszak wierzycielem jest spółdzielnia, a dłużnikiem były właściciel. W akcie
    notarialnym co najwyżej mógłby być zapis o przejęciu przez Ciebie wierzytelności
    czy długu, ale i to nie zwolniło by poprzedniego właściciela lokalu, chyba że
    mieli byście zgodę na to spółdzielni.

  • 5. Data: 2007-01-12 20:27:09
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 12 Jan 2007 19:30:39 +0100, MM napisał(a):

    > Dzisiaj będąc w spółdzielni dowiedziałam się, że muszę zapłacić całą sumę i
    > ewentualnie dochodzić na drodze sądowej zwrotu sumy od byłego właściciela.

    A jak nie, to co zrobią?
    Bo generalnie to oni mają roszczenie do niego, a nie do Ciebie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2007-01-14 20:15:08
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik MM napisał:

> [...]
    > umowę-zlecenie i dodatkowe 1100 zł jest dla mnie wielkim obciążeniem.
    > Z góry dziękuję za wszystkie konstruktywne rady.

    Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy nie możnaby zgłosić tego do
    prokuratury jako próby wyłudzenia?

  • 7. Data: 2007-01-15 16:01:04
    Od: wombi <w...@n...pl>

    MM napisał(a):
    > Problem w tym, że
    > spółdzielnia zobowiązuje mnie do zapłaty tej sumy.

    Podali jakąś podstawę swojego roszczenia? Jakiś artykuł z kodeksu
    cywilnego, statutu albo regulaminu spółdzielni?