  • 1. Data: 2003-03-01 21:30:06
    Temat: problem z ZUSem, nie chcą przyznać renty bardzo chorej osobie....
    Od: "maro" <m...@p...onet.pl>

    Mój teść jest bardzo chory. Ma owrzodzenie całego układu pokarmowego,
    zaawansowaną astmę sercową, uszkodzony kręgosłup, przez co traci władzę w
    nogach. Ostatnio w szpitalach jest więcej niż w domu. Sytuacja ciągnie się
    już od roku. W połowie ub.r. złożył wniosek o rentę (przez całe życie
    pracował jako piekarz i płacił składki). Wniosek komisja lekarska odrzuciła.
    POszedł więc dalej do pracy. Popracował 2 miesiące (z przerwami na pobyt w
    szpitalu) oststniue 3 miesiące przebywa cały czas na zwolnieni lekarskim. Z
    pracy dostaje oczywiście psie pieniądze i w lutym skończyła mu się umowa o
    pracę. Oczywiście nikt mu jej nie przedłuży. Od decyzji ZUSu owdwołał się,
    ale to wszystko trwa i trwa. Tymczasem On i jego żona żyją z 350 zł
    miesięcznie.

    Mam do drogich grupowiczów pytanie. Czy można przyspieszyć jakoś te
    procedury? Jak one wyglądają... Chciałbym pomóc Teściowi, ale nie wiem nawet
    gdzie mam się udać, kogo wypytać, gdzi mógłbym złożyć skargę... Jedyna rzecz
    jaka mi przychodzi do głowy to iść z tym do prasy. Bo dla mnie to jest
    skandal.

    Z poważaniem
    Marek.

  • 2. Data: 2003-03-03 08:12:11
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "maro" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    rzecz
    > jaka mi przychodzi do głowy to iść z tym do prasy. Bo dla mnie to jest
    To co opisujesz to niestety rzeczywistość ale na szczęście nie jest
    najgorzej bo jeszcze jest możliwość "powalczenie" o prawo do renty. Nie
    nazwał bym tego skandalicznym postepowaniem ponieważ obydwie strony działają
    na swoją korzyść dlatego za pierwszym podejściem orzecznik ZUS stwierdził że
    renta się nie należy. Na termin rozprawy w sądzie trzeba niestety poczekać
    bo takich spraw są tysiące dlatego to tyle trwa. Tylko dlaczego po
    negatywnej komisji lekarskiej orzecznika ZUS teść nie odwołał się
    natychmiast do sądu? To że próbował podjąć pracę z pozytywnym skutkiem
    działa na jego niekorzyść. W chwili obecnej nie ma sposobu by cokolwiek
    zdziałać, jedynie co możesz zrobic to przypilnować aby teść na rozprawę miał
    kompletną i aktualną dokumentację medyczną.

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 3. Data: 2003-03-07 09:33:39
    Od: b...@p...onet.pl

    Nie zaszkodzi nagłośnić sprawę medialnie. Jakaś gazeta abo co. Jak temat ze
    Szczecina to się podejmuję:)