  • 1. Data: 2003-03-01 18:23:14
    Temat: Praca kompilacyjna
    Od: "Luser" <l...@s...pl>

    Witam,

    Przeczytalem dokladnie cala ustaw o prawie autorskim i nadal mam watpliwosci
    co do jednej kwestii: czy praca bedaca kompilacja (polaczeniem krotkich
    fragmentow) innych prac i publikacji jest nielegalna? Czy mozna ja
    rozpowszechniac? Sprzedawac?

    Luser

  • 2. Data: 2003-03-01 21:56:07
    Temat: Re: Praca kompilacyjna
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Luser" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co do jednej kwestii: czy praca bedaca kompilacja (polaczeniem krotkich
    > fragmentow) innych prac i publikacji jest nielegalna? Czy mozna ja

    Tak
    Pod warunkiem, że każdy "nie twój" fragment będzie opatrzony przypisem kto
    jest autorem i skąd dany fragment pochodzi.
    Jednym słowem masz prawo do cytatów cudzych prac.
    Jeżeli nie umieścisz przypisów, a całość opublikujesz pod swoim nazwiskiem,
    to jest to już nielegalne.

  • 3. Data: 2003-03-02 08:12:08
    Od: "MCH" <m...@o...pl>

    Witam

> [...]
    > Jednym słowem masz prawo do cytatów cudzych prac.
    > Jeżeli nie umieścisz przypisów, a całość opublikujesz pod swoim

    A czy z art.29 pr. aut. nie wynika, że cytat może być umieszczany jedynie
    w pewnym kontekście "w zakresie uzasadnionym wyjaśnianiem, analizą
    krytyczną,
    nauczaniem lub prawami gatunku twórczości"? Myślę że czysta "kompilacja"
    (posklejanie cytatów, połączenie krótkich fragmentów) nie będzie stanowic
    utworu
    - tylko w ramach samoistnego utworu można posługiwać się cytatem.

    Michał