    From: "Tomek.." <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: problem spamu
    Date: Tue, 11 Mar 2003 03:45:33 +0100

    Witam

    problem spamu był poruszany kilka razy ale jak dotąd nikt nie wypowiedział
    się jednoznacznie. Czy jest tu jakiś prawnik który mógłby rzeczowo
    odpowiedzieć na konkretny problem?? Ja wiem że dyskusje nie do końca
    zorientowanych osób i nie mających 100% pewności są ciekawe ale nie
    rozwiązują jednoznacznie problemu. Dlatego proszę kogoś kto wie na 100% że
    tak jest o odpowiedź.

    Jeśli np mam firmę która produkuje tworzywo sztuczne i szukam sobie w
    internecie firm które zajmują się produkcją form, albo prowadzę hurtownię
    komputerową i szukam w internecie sklepów komputerowych...
    i wyślę takim firmom swoją ofertę to jest już zakazany spam???
    A jeśli wyślę maila treści.. "moja firma xxx prowadzi hurtową sprzedaż
    dysków. Po szczegóły zapraszam na www.xxx.pl" Czy to też jest zakazany spam?
    Jeśli to wszystko jest zakazanym spamem to w jakiej postaci można w tej
    chwili wysłać komuś ofertę. Czy musze za każdym razem otrzymać wyraźną zgodę
    odbiorcy?? Czy musze najpierw zadzwonić/mailować z pytaniem "czy jest pan
    zainteresowany zakupem hurtowych dysków" i jeśli odpowie mailowo że tak to
    wysłać wtedy dopiero ofertę?? A jeśli zapytam w taki sposób "czy jest
    Pan/Firma zainteresowana zakupem dysków? opis tych dysków
    www.mojedyski.pl"???
    Jeśli wszystkie z tych metod są teraz zakazanym spamem to chyba żyję w
    nienormalnym kraju?! Przekładając problem mailowania ofertowego na
    telefonie.. aby zadzwonić do firmy
    xxx której telefon znalazłem w Panoramie Firm mówiąc, że
    mam do sprzedania DYSKI po 3zł musiałbym najpierw zadzwonić i zapytać czy
    mogę
    zadzwonić i powiedzieć że mam coś do sprzedania???

    Nie prowadzę hurtowni dysków ani fabryki tworzyw sztucznych ale wszystkich
    swoich klientów znalazłem do tej pory przy pomocy internetu.. ktoś pytał o
    podobny towar na listach dyskusyjnych, adresy mailowe ze stron WWW firm
    które sądziłem że mogą być zainteresowane, ogłoszenia na listach
    dyskusyjnych (tych ogłoszeniowych.. :)) Teraz już tak nie można? To po co
    internet?? Bo do tego on też służył i na prawdę wiele ułatwiał.

    Zapytam jeszcze raz.. czy mógłby się wypowiedzieć prawnik i rozwiązać
    powyższy problem??

    z góry dzięki za odpowiedz
    pozdrawiam
    Tomek