  • 1. Data: 2007-02-02 11:33:09
    Temat: próba wyłudzenia?
    Od: "Jarek W." <w...@o...pl>

    Witam,
    ostatnio dostaję już trzecie ponaglenie do zapłaty za fakturę tytułem
    rzekomego zamówienia możliwości korzystania z jednego z portali
    internetowych. Ponoć moja zgoda wyrażona zostałe przez telefon komórkowy, na
    który to dzwonił ich przedstawiciel handlowy. Przyznam, że jest możliwe, że
    rozmowa taka miała miejsce, ale na pewno świadomie nie zgodziłem się na
    płatną usługę.
    Jak ma sie taka sytuacja w świetle obowiązujących przepisów? Przecież jadąc
    np. samochodem i odbierając taki telefon oraz wyrażając zgodę na jakąś
    propozycje płatnej reklamy, nie jest to chyba wiążące. W ten sposób przez
    jakiś czas próbowało zbić kasę Tele2, ale dobrali się im do d...y i na razie
    wycofali się z takich niuczciwych praktyk.
    Wracając do meritum, to wysłałem im narazie pismo, aby odstąpili od zapłaty
    oraz nękania mnie wezwaniami do zapłaty, bo w przeciwnym razie sprawę
    zgłoszę do prokuratury i mediów.
    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam
    Jarek W.

  • 2. Data: 2007-02-02 18:41:04
    Temat: Re: próba wyłudzenia?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek W." <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    Wyślij do nich pismo polecone wzywające ich do zaprzestania przetwarzania twoich
    danych osobowych. To powinno ostatecznie uciąć sprawę.

  • 3. Data: 2007-02-02 18:56:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Wyślij do nich pismo polecone wzywające ich do zaprzestania
    > przetwarzania twoich danych osobowych. To powinno ostatecznie
    > uciąć sprawę.

    A jeśli zawarł z nimi umowę? Wtedy mieliby też prawo przetwarzać jego dane
    dla potrzeb wykonania tej umowy.

  • 4. Data: 2007-02-02 20:26:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli zawarł z nimi umowę? Wtedy mieliby też prawo przetwarzać jego dane
    > dla potrzeb wykonania tej umowy.

    A masz jakikolwiek sensowny pomysł na udowodnienie przez operatora, że zawarł
    umowę? Przecie mój telefon mógł odebrać ktokolwiek. A zadanie zaprzestania
    przetwarzania danych ma na celu uniknięcie kolejnej odsprzedaży tego wirtualnego
    długu kolejnym "Krukom".

  • 5. Data: 2007-02-02 21:41:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > A masz jakikolwiek sensowny pomysł na udowodnienie przez operatora,
    > że zawarł umowę? Przecie mój telefon mógł odebrać ktokolwiek.

    Nie wiemy jak wyglądała rozmowa ale zapewne była rejestrowana. Zwykle w
    takim przypadku najpierw odpytuje się klienta żeby potwierdzić jego
    tożsamość. W najgorszym wypadku można zrobić ekspertyzę fonoskopową (czy
    jak to się zwie). Oczywiście sprawa nie jest tego warta, ale możliwości
    są.

  • 6. Data: 2007-02-02 22:09:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > tożsamość. W najgorszym wypadku można zrobić ekspertyzę fonoskopową (czy
    > jak to się zwie). Oczywiście sprawa nie jest tego warta, ale możliwości

    Do postępowania cywilnego? A skąd weźmiesz te próbki głosu? Że już o
    konieczności zabezpieczenia telefonu nie wspomnę.

  • 7. Data: 2007-02-03 07:49:49
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Do postępowania cywilnego?

    A czemu nie?

    > A skąd weźmiesz te próbki głosu?

    Od pozwanego.

    Wszystko oczywiście tylko teoretycznie, bo przypuszczam, że spór idzie
    o kilkadziesiąt złotych i gra nie warta świeczki. Ale z drugiej strony
    pieniactwo ma u nas silne tradycje więc... ;)

  • 8. Data: 2007-02-03 08:04:53
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    wiadomości news:eq1et4$4lt$1@news.onet.pl...
> [...]
    > o kilkadziesiąt złotych i gra nie warta świeczki. Ale z drugiej strony
    > pieniactwo ma u nas silne tradycje więc... ;)

    Kogo nazywasz pieniaczem? Chodzi nie o kwotę, ale o zasadę. Faktycznie, gra
    idzie o niecałe 20zł, idzie jednak jeszcze o coś innego, a mianowicie o
    sposoby jakimi posługują się znane i ponoć cenione portale internetowe. Nie
    twierdzę, że nie rozmawiałem telefonicznie z ich przedstawicielem, ani, że
    nie wyraziłem nieświadomie twirdzącej odpowiedzi na zadane mi pytanie.
    Uważam jednak, że nie jest to dowodem na zawarcie wiążącej umowy i
    obciążenia mnie fakturą.
    Pozdrawiam
    Jarek W.

  • 9. Data: 2007-02-03 10:49:41
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał

    > Kogo nazywasz pieniaczem?

    No przecież ewentualnego powoda, to chyba oczywiste?

    > Chodzi nie o kwotę, ale o zasadę.

    Gdyby chodziło o zasadę to _jeśli_ zamówiłeś - płać i nie kręć.

    > Nie twierdzę, że nie rozmawiałem telefonicznie z ich przedstawicielem,
    > ani, że nie wyraziłem nieświadomie twirdzącej odpowiedzi na zadane mi
    > pytanie.

    Masz ograniczoną poczytalność?

    > Uważam jednak, że nie jest to dowodem na zawarcie wiążącej umowy i
    > obciążenia mnie fakturą.

    Zależy od treści pytania na które odpowiedziałeś twierdząco.

  • 10. Data: 2007-02-03 11:26:51
    Od: "Jarek W." <w...@o...pl>

    wiadomości news:eq1pfa$usg$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Masz ograniczoną poczytalność?

    > Zależy od treści pytania na które odpowiedziałeś twierdząco.

    Czyli Twoim zdaniem, jeżeli zadzwonię do losowo wybranej osoby i zaproponuję
    mu wykonanie jakiejś usługi za określoną kwotę, to mam prawo wystawić
    fakturę i domagać się od niego zapłaty. Bzdury.