  • 1. Data: 2007-02-02 08:42:25
    Temat: nieoddanie prawa jazdy
    Od: "kukikoko" <k...@o...pl>

    Dzien dobry.

    Fakty:
    - jechalem na rowerze pod wplywem alkoholu
    - zatrzymala mnie policja
    - nie zatrzymala mi wowczas dokumentu prawa jazdy
    - dobrowolnie poddalem sie karze
    - po kilku miesiacach przyszedl z sadu wyrok o
    tresci : w zwiazku z art. bla bla bla bla orzeka sie
    kare grzywny 600 pln i zakaz prowadzenia wszelkich
    pojazdow mechanicznych na okres jednego roku.
    - wyrok przyszedl poczta dnia 29 marca 2006.
    - zaplacilem i grzecznie czekalem az ow rok minie.
    - wczoraj czytajac sobie k.... mac taki oto
    artykulik KK - art. 43 paragraf 3 - "orzekajac
    zakaz w art. 42 sad naklada obowiazek zwrotu
    dokumentu uprawniajacego do prowadzenia pojazdu,
    do chwili wykonania obowiazku okres, na ktory
    orzeczono zakaz nie biegnie"

    Pytania:
    - czy to oznacza drodzy moi, ze ja przez rok sam
    z siebie nie dotykalem sie do kierownicy, ze jako
    praworzadny obywatel nie wsiadalem do samochodu,
    cieszac sie, ze 30 marca go odpale i pojade w swiat,
    a tymczasem ten zasadzony rok jeszcze sie nie zaczal,
    bo nie odnioslem na policje prawa jazdy?
    - czy w wyroku nie powinien byc chocby nadmieniony
    w/w artykul, nie powinno byc napisane po prostu, ze
    musze oddac dokument?
    - czy jesli na pytanie numer jeden odpowiedz brzmi TAK,
    to czy skoro okres zakazu nie biegnie to ja moge miec
    to wszystko w dupie, nie oddawac im PJ i jezdzic sobie jak
    pan?

    Przepraszam za moje zrozumiale wzburzenie.
    Pawel

  • 2. Data: 2007-02-02 19:59:52
    Temat: Re: nieoddanie prawa jazdy
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    kukikoko napisał(a):
> [...]
    > a tymczasem ten zasadzony rok jeszcze sie nie zaczal,
    > bo nie odnioslem na policje prawa jazdy?

    tak
    tylko nie na policję

    > - czy w wyroku nie powinien byc chocby nadmieniony
    > w/w artykul, nie powinno byc napisane po prostu, ze
    > musze oddac dokument?

    powinno

    > - czy jesli na pytanie numer jeden odpowiedz brzmi TAK,
    > to czy skoro okres zakazu nie biegnie to ja moge miec
    > to wszystko w dupie, nie oddawac im PJ i jezdzic sobie jak
    > pan?

    okres zakazu nie biegnie, ale zakaz obowiązuje od uprawomocnienia się
    orzeczenia
    jeździć możesz, ale zapoznaj się z art.244 kk
    im szybciej oddasz, tym szybciej minie zakaz

    KG