  • 1. Data: 2010-03-12 06:44:27
    Temat: [press] Wiezniowie pokazali jak slabe jest panstwo
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    http://www.rp.pl/artykul/2,445969_Wiezniowie_pokazal
    i__jak_slabe_jest_panstwo.html

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Zima 2010 Warszawa
    http://foto.3mam.net/warsaw/06/index6.php

  • 2. Data: 2010-03-12 07:43:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > http://www.rp.pl/artykul/2,445969_Wiezniowie_pokazal
    i__jak_slabe_jest_panstwo.html

    To jest tylko dowód na nieudolność polityków. Polska do tych konwencji
    gwarantujących minimalne powierzchnie przystąpiła tak dawno, że od
    tamtej pory można było zbudować 10-ki więzień, albo zmienić tak przypisy
    by do wiezień trafiały mniejsze ilości więźniów [teraz robi się to za
    pomocą odroczeń i przerw], albo wystąpić z tych porozumień
    międzynarodowych. Jak sie nie robi nic z tych rzeczy to ...

    Więźniowie nic do tego nie mają.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2010-03-12 07:54:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    Johnson pisze:
    [..]
    > Więźniowie nic do tego nie mają.

    Oczywiście,że więźniowie nic do tego nie mają.
    I rozwiązaniem problemu nie jest budowa nowych więzień lecz zmiany
    przepisów karnych ich liberalizacja i usunięcie absurdów jak wrzucanie
    do więzienia pijanych rowerzystów czy amatorów trawki.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 4. Data: 2010-03-12 07:57:29
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Johnson <j...@n...pl> pisze:
> [...]
    > się to za pomocą odroczeń i przerw], albo wystąpić z tych porozumień
    > międzynarodowych. Jak sie nie robi nic z tych rzeczy to ...

    No przecież oni złośliwie z premedytacją dają się skazywać w takich
    ilościach niedostosowanych do surowości prawa i ilości więzień :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Dniem pochmurnym cieszy się wilk.

  • 5. Data: 2010-03-12 09:01:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek pisze:

    > I rozwiązaniem problemu nie jest budowa nowych więzień lecz zmiany
    > przepisów karnych ich liberalizacja i usunięcie absurdów jak wrzucanie
    > do więzienia pijanych rowerzystów czy amatorów trawki.

    Wskazałem 3 możliwe sposoby rozwiązania problemu. Więcej więzień, lub
    mnie więźniów, lub mniejsze powierzchnie dla więźniów.
    Ale założę się że nic nie zostanie z tego zrobione (przynajmniej jawnie).

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2010-03-12 09:23:50
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-03-12 07:44, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > http://www.rp.pl/artykul/2,445969_Wiezniowie_pokazal
    i__jak_slabe_jest_panstwo.html

    ATSD artykuł pokazuje jak słabe jest dziennikarstwo;)
    Polsce nie grozi fala procesów. Przez Polskę przetacza się od dawna fala
    procesów, które prawie wszystkie dotychczas się oddaleniem pozwu. Tyle,
    że Strasbourg zaczął już zasądzać odszkodowania...

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 7. Data: 2010-03-12 16:12:13
    Od: r...@p...onet.pl

    A co tu się dziwić jak za jazdę po piwach na rowerze po wsi polną drogą, czy
    posiadanie "nielegalnych" plików, mp3, programów na komputerze - idzie się do
    więzienia.
    Wystarczy zbluzgać policjanta żeby sie dostac za kratki, a pewnie i krzywe
    spojerzenie też. W tym kraju niedługo za pierdnięcie w miejscu publicznym
    będzie areszt.
    Tymczasem za zabicie człowieka najczęściej wyrok w zawieszeniu, maksymalnie
    kilka lat (z tym ze trzeba go przejechać samochodem).

  • 8. Data: 2010-03-17 12:25:02
    Od: koshernik <k...@p...fm>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > http://www.rp.pl/artykul/2,445969_Wiezniowie_pokazal
    i__jak_slabe_jest_panstwo.html

    Nie więźniowie pokazali tylko samo państwo. Brutalna i niezwykle
    restrykcyjna politykę karna to przecież de facto objaw słabości danej
    organizacji, podobnie jak traktowany jest sadyzm oraz nadużywanie
    przemocy u indywidualnych jednostek. Fakt że Polska ma największą liczbę
    więźniów w Europie nie jest wynikiem przypadku czy rzeczywistego
    zagrożenia przestępczością (ta ma od lat charakter spadkowy), tylko
    coraz bardziej restrykcyjnej polityki karnej.

    Swoją drogą, "amnestia sanitarna" którą straszą autorzy artykułu nie
    byłaby wcale złym rozwiązaniem. W końcu najliczniejsze grupy
    kryminalistów osadzonych w polskich celach to tradycyjnie
    "alimenciarze", a od paru lat również "kolarze" (osoby prowadzące po
    pijanemu rower). Wypuszczenie tych "zbirów" na ulice nie zagroziłoby
    raczej nową falą zbrodni, a skutecznie odciążyłoby dziurawy budżet oraz
    kieszenie podatników. Inna sprawa, że patrząc długofalowo cały ten
    bajzel (zwany niesłusznie "systemem sprawiedliwości") wymaga po prostu
    zaorania i zorganizowania od nowa.

  • 9. Data: 2010-03-17 12:30:05
    Od: koshernik <k...@p...fm>

> [...]

    Nie więźniowie pokazali tylko samo państwo. Brutalna i niezwykle
    restrykcyjna politykę karna to przecież de facto objaw słabości danej
    organizacji, podobnie jak sadyzm oraz nadużywanie przemocy u