    From: "Czesław" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo spółdzielcze
    Date: 7 Jan 2004 10:51:46 +0100

    Witam, oto historia:
    członek pewnej spółdzielni zmarł nie pozostawiając
    spadkobierców. Właścicielem stał się Skarb Państwa.
    Zarząd spółdzielni ogłosił przetarg dotyczący
    kupna mieszkania. Decydująca miała być oferowana cena. Po
    ogłoszeniu wyników przetargu zarząd przyjął
    uchwałę, mówiącą, że w przypadku wycofania
    przez zwycięzcę przetargu oferty przyjęta zostanie
    druga oferta z kolei (moja), o czym oferent zostanie powiadomiony
    pisemnie. W kilka tygodni po ogłoszeniu wyników przetargu
    _zadzwonił_ do mnie członek zarządu spółdzielni z
    prośbą o uzupełnienie mojej oferty o sposób realizacji
    płatności. Uzupełniłem ofertę - podając
    termin, w którym jestem w stanie zebrać środki (gotówka +
    kredyt, czas około miesiąca).
    Po pewnym czasie skontaktowałem się z członkiem
    zarządu - uzyskałem informację, że zarząd
    przyjmie kolejną (niższą) ofertę. Jako
    uzasadnienie podano mi, sposób finansowania tej oferty -
    płatność gotówkową.
    Czy mają prawo nie przyjąć mojej oferty?
    Kto rozsądza takie spory? Sąd administracyjny? Sąd
    cywilny?

    Pozdrawiam,
    Czesław