  • 1. Data: 2002-12-02 12:33:32
    Temat: prawo spadkowe, dziedziczenie współwłasności?
    Od: "Claude" <k...@e...pw.edu.pl>

    Mam pytanie związane z poniższą, hipotetyczną ;) sytuacją:
    Jest pewna nieruchomość, prawo współwłasności do niej posiada matka i jej
    dzieci (załóżmy że wszyscy mają równe części) . Jedno z
    dzieci(współwłaściciel) zmarło, a pozostali współwłaściciele żyją. Zmarła
    osoba miała dziecko. Zmarła osoba była rozwiedziona, a jej dziecko zostało z
    drugim z rodziców.
    -------
    1) Czy jakaś część tego majątku-nieruchomości (i jaka) należy się dziecku
    zmarłej osoby?
    2) Czy wszystkie osobiste rzeczy zmarłej osoby przechodzą na jej dziecko,
    czy są dzielone (mają do nich prawo) także na inne osoby, np: matka i
    rodzeństwo zmarłej osoby?
    3) Czy rodzeństwo i matka zmarłej osoby mogą sprzedać nieruchomość, bez
    informowania dziecka
    zmarłej osoby?

    Pozdrawiam,
    Claude

  • 2. Data: 2002-12-02 12:53:33
    Od: "Radzisz" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Claude" <k...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Zmarła osoba miała dziecko. Zmarła osoba była rozwiedziona, a jej
    dziedziczy dziecko, była żona nie.

    > dziecko zostało z drugim z rodziców.
    to chyba nie ma znaczenia.

    > 1) Czy jakaś część tego majątku-nieruchomości (i jaka) należy się
    > dziecku zmarłej osoby?
    dziecku należy się taka część jaka należała się zmarłej osobie.

    > 2) Czy wszystkie osobiste rzeczy zmarłej osoby przechodzą na jej
    > dziecko, czy są dzielone (mają do nich prawo) także na inne osoby,
    > np: matka i rodzeństwo zmarłej osoby?
    tego nie wiem :((

    > 3) Czy rodzeństwo i matka zmarłej osoby mogą sprzedać nieruchomość,
    > bez informowania dziecka
    > zmarłej osoby?
    teoretycznie mogą sprzedać "swoją" część nieruchomości, ale praktycznie nikt
    nie kupi np. 5/6 nieruchomości, nie chcąc narażać się na "nieznajomego"
    współwłaściciela.

    Radzisz