  • 11. Data: 2006-06-26 18:48:12
    Temat: Re: prawo pracy- zakres obowiazków
    Od: "Koola" <n...@s...pl>

    > Nie tyle chodzi o to czy on może "kazać", tylko czy pracownik musi je
    > wykonać.
    > A nie musi.

    OK - no to gdzie jest ta granica po przekroczeniou ktorej pracownik mimo
    zapisu w obowiazkach "Wykonywac polecenia przelozonych" nie musi wykonac
    polecenia?

    pozdr.

  • 12. Data: 2006-06-26 19:09:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:35ap7e.0l7.ln@news.milc.com.pl Koola
    <n...@s...pl> pisze:

    > OK - no to gdzie jest ta granica po przekroczeniou ktorej pracownik mimo
    > zapisu w obowiazkach "Wykonywac polecenia przelozonych" nie musi wykonac
    > polecenia?
    W umowie o pracę.
    Ad absurdum - wyobraź sobie, że masz taki zapis w dokumencie pt. obowiązki
    pracownika. I pracodawca zleca Ci 50 kółek truchtem wokół siedziby zakładu
    pracy.
    Pobiegniesz?
    Rozumiem o co mnie pytasz. Nie wszystko da się opisać, ustalić,
    skodyfikować. W razie czego zawsze można zażądać wydania polecenia na
    piśmie. Ale to także nie zawsze załatwi sprawę w 100%.
    Cóż - zdrowy rozsądek przewodnikiem, tylko że nie wszyscy mają...

    Jotte

  • 13. Data: 2006-06-26 21:19:37
    Od: "Koola" <n...@s...pl>

> [...]
    > pracownika. I pracodawca zleca Ci 50 kółek truchtem wokół siedziby zakładu

    Hmm... mam taki zapis... gdybym takie polecenie uslyszal to najpierw
    grzecznie poprosilbym o wydanie go na pismie (najlepiej z uzasadnieniem) a
    po otrzymaniu pisma odpowiedzialbym ze dobrze wie ze mam I grupe inwalidzka
    a zarowno stanowisko jak i badania dotycza pracy przy komputere a nie
    biegania dookola zakladu i moze mnie pocalowac w D***

> [...]
    > piśmie. Ale to także nie zawsze załatwi sprawę w 100%.
    > Cóż - zdrowy rozsądek przewodnikiem, tylko że nie wszyscy mają...

    No i dlatego pytam -nie znam KP na tyle by wiedziec czy zakresy czynnosci
    (obowiazkow) sa w nim jakos normowane.
    U mnie w firmie wlasnie wszyscy maja takie zapisy (Ci ktorzy maja zakres
    obowiazkow) i szefostwo to wykorzystuje -np. gdy ktos sie zwalnia lub idzie
    na urlop to probuja obowiazki tych osob przenosic na innych -oczywiscie w
    formie ustnych polecen.

    pozdr.

  • 14. Data: 2006-06-26 22:59:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:vvip7e.6jv.ln@news.milc.com.pl Koola
    <n...@s...pl> pisze:

> [...]
    > obowiazkow) i szefostwo to wykorzystuje -np. gdy ktos sie zwalnia lub
    > idzie na urlop to probuja obowiazki tych osob przenosic na innych
    Kombinują jak mogą, dziwisz się?

    Jotte

  • 15. Data: 2006-06-27 06:39:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jotte wrote:

    > Wykonałeś pracę nie należącą do Twoich obowiązków - to teza. Teraz
    > spróbuj ją udowodnić.

    Ja przypuszczam, że wykonał jak najbardziej pracę *należącą* do jego
    obowiązków. Trudno przyjąć, że projektowanie strony www przekracza
    obowiązki kogoś zatrudnionego na stanowisku grafika komputerowego.
    Oczywiście napewno można by odpowiedzieć po przeczytaniu umowy i
    pisemnego zakresu obowiązków.

  • 16. Data: 2006-06-27 09:21:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e7qjqm$qq5$1@opal.futuro.pl jureq
    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> pisze:

    > Ja przypuszczam, że wykonał jak najbardziej pracę *należącą* do jego
    > obowiązków. Trudno przyjąć, że projektowanie strony www przekracza
    > obowiązki kogoś zatrudnionego na stanowisku grafika komputerowego.
    Wątkotwórca nie tylko zaprojektował rzeczona stronę. On ją zrealizował.
    I tu się zgodzić nie mogę. Niby dlaczego miałoby być oczywistością, że
    grafik musi być jednocześnie koderem?

    Jotte

  • 17. Data: 2006-06-27 11:24:28
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > Wątkotwórca nie tylko zaprojektował rzeczona stronę. On ją zrealizował.
    > I tu się zgodzić nie mogę. Niby dlaczego miałoby być oczywistością, że

    Tylko że to jeszcze bardziej sprawę komplikuje, bo wtedy pracodawca ma
    prawo do projektu wizualnego i grafik, a on ew. do reszty.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 18. Data: 2006-06-27 18:13:05
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 26 czerwiec 2006 roku (poniedziałek) gdy o godz. 18:25, wszystkim znany
    *Jotte* napisał(a):

    > W wiadomości news:q8uo7e.m3r.ln@news.milc.com.pl Koola

    > W zasadzie tak, bowiem nie jest niezgodny z prawem.

    Nie bardzo sie z takim podejściem zgodzę i o ile mnie pamięć nie myli inni
    (interpretatorzy) też nie. Przecież w karcie obowiążków mozna byłoby
    napisać tylko jedno. Wykonywac polecenia przełożonego.
    Uwazam iż taki zapis to lipa. Obowiązki winny być szczególowo opisane.

    ***ERA****

  • 19. Data: 2006-06-27 19:13:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ci91epnp41i6$.dlg@axxa.post xxxx <a...@w...pl> pisze:

> [...]
    > napisać tylko jedno. Wykonywac polecenia przełożonego.
    > Uwazam iż taki zapis to lipa. Obowiązki winny być szczególowo opisane.
    Uważam podobnie. Ale co innego co Ty czy ja uważamy a co innego konkretne
    prawo.

    Jotte

  • 20. Data: 2006-06-27 20:38:13
    Temat: Re: Re: prawo pracy- zakres obowiazków
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jotte* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Uważam podobnie. Ale co innego co Ty czy ja uważamy a co innego
    > konkretne prawo.

    No akurat prawo uważa tak samo, a przynajmniej jego emanacja - sądy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||