  • 1. Data: 2006-06-26 10:23:21
    Temat: Przegrodzenie drogi publicznej
    Od: "WhoReallyCares" <a...@g...com>

    Witam!

    Co należy zrobić w celu przegrodzenia drogi publicznej i jakie są
    implikacje takiej operacji?

    Sytuacja jest następująca. Nowe osiedle: kilka wspolnot
    mieszkaniowych i kilka domków jednorodzinnych. Całe osiedle ogrodzone
    wspólnym ogrodzeniem. Na osiedle prowadzi jedna droga publiczna,
    która kończy się na terenie osiedla. Wjazd na osiedle wspomnianą
    drogą jest zatem jedyną przerwą w ogrodzeniu osiedla. Droga na pewno
    nie będzie nigdy poprowadzona dalej (czyli nie będzie drogą
    przelotową przez osiedle).

    Pomysł niektórych mieszkańców polega na postawieniu bramy na
    wspomnainej drodze publicznej w miejscu, gdzie droga ta wchodzi na
    teren osiedla. Podejrzewam, że nie jest to dobry pomysł ale
    chciałbym poznać konkretne argumenty.

    Domyślam się, że jedynym sposobem byłoby przejęcie drogi od
    miasta. A zatem wszyscy mieszkańcy osiedla będą musieli: a) wykupić
    teren zajmowany przez drogę, b) przejąć na siebie obowiązek
    utrzymania drogi (odśnieżania, napraw, oświetlenia itp.) Czy mam
    rację, że przegrodzenie drogi publicznej nie wchodzi w grę i jedynym
    wyjściem jest jej przejęcie? W jakiej formie to "przejęcie" mogłoby
    nastąpić? Użytkowanie wieczyste?

    Jakie obowiązki i, co za tym idzie, koszty spadają nam wtedy na
    głowę? Do głowy przyszły mi opłaty za owo użytkowanie wieczyste,
    oświetlenie, odśnieżanie i wszelkie naprawy drogi i tego co pod
    nią. Poza tym niemałe kłopoty z pobieraniem i rozliczaniem ww.
    opłat między wszystkimi mieszkańcami osiedla (zarówno tymi ze
    wspólnot, jak i indywidualnym). Mi to wygląda na koszmar i
    niepotrzebne branie na siebie dodatkowych ciężarów i obowiązków.

    Czy ktoś z Grupowiczów może przerabiał już podobne pomysły i
    miałby coś do powiedzenia?

    Z góry dziękuję.

    Adam