  • 1. Data: 2005-02-11 20:21:03
    Temat: prawo pracy- rozwiazywanie umowy
    Od: "biela" <e...@w...biela.prv.pl>

    mam pytanie odnośnie wypowiedzenia umowy o prace, w poprzedniej pracy
    powiedziano mi ze złożone przezemnie wypowiedzenie nabiera mocy prawnej
    pierwszego dnia miesiąca następującego po wypowiedzeniu umowy, wiec jezeli
    wypowiedziałabym umowe 1 stycznia to okres wypowiedzenia zaczoł by sie od 1
    lutego. ale okres wypowiedzenia wtedy był jeden miesiąc i była to umowa na
    czas okreslony.
    teraz znowu chce wypowiedziec umowe o prace na okres próbny z okresem
    wypowiedzenia 1 tydzień i zastanawiam sie jak to bedzie teraz wygladało, i
    czy to co wtedy mi powiedziano jest prawdą i ma zastosowaie rowniez do umowy
    na okres próbny,

  • 2. Data: 2005-02-11 22:42:51
    Temat: Re: prawo pracy- rozwiazywanie umowy
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "biela" <e...@w...biela.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:cuj435$ue2$1@mamut1.aster.pl...
> [...]
    wygladało, i
    > czy to co wtedy mi powiedziano jest prawdą i ma zastosowaie rowniez

    Tygodniowe wypowiedzenie skończy się w sobotę. Jeżeli jutro złożyłbyś
    wypowiedzenie, to ostatnim dniem Twego zatrudnienia byłaby sobota
    19.02.2005. Jeżeli złożysz wypowiedzenie w przyszłym tygodniu, to
    będziesz zatrudniony do 26.02.2005.

    Przepisy w art. 30 Kodeksu pracy:

    § 2. Umowa o pracę na okres próbny rozwiązuje się z upływem tego
    okresu, a przed jego upływem może być rozwiązana za wypowiedzeniem.
    § 2.1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub
    miesiąc albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w
    ostatnim dniu miesiąca.
    § 3. Oświadczenie każdej ze stron o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu
    umowy o pracę bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie.

    wa