  • 1. Data: 2005-02-11 19:02:54
    Temat: wniosek o winie - stluczka samochodowa
    Od: "marek wisniewski" <c...@g...pl>

    witam,

    mam problem z uzyskaniem wniosku o winie - sytuacja wyglada po krotce
    nastepujaco: czlowiek wjechal z tylu na swiatlach w moj samochod, na miejsce
    zarzenia przyjechala policja. Nie wystawili mandatu ale skierowali sprawe do
    sadu grodzkiego poniewaz kwota mandatu przekraczala limit (chodzi o wysokosc
    szkody). Sprawa utknela - minely trzy miesiace - w pzu gdzie mam odebrac
    odszkodowanie wymagaja m.in. orzeczenia o winie - sytuacja wyglada tak, ze
    sprawca wypadku przyznal sie do winy ale nie mam na to pisemnego
    potwierdzenia - kopii przesluchania sprawcy nie moge otrzymac, mandatu nie
    dostal, sprawa w sadzie grodzkim jeszcze nie jest ustalona a czas mija. Co
    mozna zrobic aby ruszyc sprawe do przodu - chodzi o odszkodowanie - w jaki
    sposob uzyskac dokument o stwierdzeniu winy - poki co wszystkie instytucje
    odsylaja mnie nawzajem

    pozdrawiam,
    m.w.

  • 2. Data: 2005-02-11 19:50:17
    Temat: Re: wniosek o winie - stluczka samochodowa
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Fri, 11 Feb 2005 19:02:54 +0000 (UTC), marek wisniewski napisał(a):

    > mozna zrobic aby ruszyc sprawe do przodu -
    możan tylko Tobie wspłóczuć ,ponieważ każdego może to spotkać,na początek
    możan chyba się jedynie modlić by jak najszybciej zmienili głupawe
    przepisy.
    U nas zawsze osoba która poniosła straty albo jest ofiarą przestepstwa jest
    zawsze w sytuacji gorszej niża sprawca.
    Pisz skargi gdzie się da pisać.
    JanuszHr

  • 3. Data: 2005-02-12 10:02:34
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    marek wisniewski napisał(a):
    > witam,
    >
    > mam problem z uzyskaniem wniosku o winie -[....]- poki co wszystkie instytucje
    > odsylaja mnie nawzajem

    A masz oświadczenie sprawcy czy nie spisywaliście?

    MAc

  • 4. Data: 2005-02-12 14:26:43
    Od: "Sylwek" <s...@w...pl>

    Policjant, który obsługiwał opisywane zdarzenie na pewno sporządził tzw.
    notatkę o kolizji, w której opisał zaistniałe zdarzenie , ze wskazaniem
    sprawcy czynu, przyczyną jego zaistnienia i sposobie załatwienia sprawy( w
    tym przypadku skierowanie wniosku do Sądu Grodzkiego).O te właśnie notatkę
    powinien wystąpić ubezpieczyciel sprawcy.Nie rozumiem natomiast jakie były
    przesłanki ujemne niestosowania przez policjanta post. mandatowego.Jestem
    policjantem RD i stąd moje zdziwienie.Policjant w tym przypadku mógł
    zastosować grzywnę w drodze MKK od 20 zł do 500 zł a w przypadku zbiegu
    przepisów ustawy nawet do 1000 zł.