  • 1. Data: 2004-02-27 22:40:41
    Temat: Zabrane prawo jazdy - HELP
    Od: "Keyko" <k...@n...gazeta.pl>

    Witam
    Otrzymałem niedawno orzecznie sądu grodzkiego.
    Brzmi mniej więcej tak że ponieważ przypuszczają
    że popłeniłem wykroczenie z artykułu 86 $1
    to odbierają mi prawo jazdy i zakazują prowadzenia
    pojazdów.

    I tu pytania
    - jakie są ramy czasowe tego zakazu ?
    W orzeczeniu nic o nich nie napisali, ale chyba nie dożywotnio .

    - czy ewentualne odzyskanie prawojazdy będzie wiązało się z ponownym
    egzaminem ??

    - jak można się odwołać od takiego orzeczenia (mam termin 7 dni), jak mniej
    więcej sklecić takie odwołanie .

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2004-02-27 22:46:35
    Temat: Re: Zabrane prawo jazdy - HELP
    Od: "Keyko" <k...@n...gazeta.pl>

    Wykroczenie artykuł 86$1

    Art. 86. § 1. Kto, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje zagrożenie
    bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
    podlega karze grzywny.
    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 przez osobę
    prowadzącą pojazd można orzec zakaz prowadzenia pojazdów.

  • 3. Data: 2004-02-27 22:50:20
    Od: wwierdak <w...@g...pl>

  • 4. Data: 2004-02-27 23:00:41
    Od: wwierdak <w...@g...pl>

    Dnia 04-02-27 23:46, Użytkownik WaldemarW napisał :
> [...]
    > § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 przez osobę
    > prowadzącą pojazd można orzec zakaz prowadzenia pojazdów.

    Ale konkretnie jakie wykroczenie popelniles?

    pozdr

  • 5. Data: 2004-02-29 19:02:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Keyko wrote:

> [...]
    > Brzmi mniej więcej tak że ponieważ przypuszczają
    > że popłeniłem wykroczenie z artykułu 86 $1
    > to odbierają mi prawo jazdy i zakazują prowadzenia

    Zakaz na podstawie przypuszczenia???

    Toż to jakieś kuriozum kompletne - albo coś przeinaczyłeś...

  • 6. Data: 2004-03-01 09:20:25
    Od: "Adalbert " <m...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Zakaz na podstawie przypuszczenia???
    >
    > Toż to jakieś kuriozum kompletne - albo coś przeinaczyłeś...
    Nic nie przeinaczył.
    To taka sk...a metoda w sądach.
    Na wniosek policji sędzia zatwierdził zatrzymanie prawa jazdy z wykroczenie.
    Sędzia postanowieniem (nie orzeczeniem) dodatkowo zabezpieczył wykonanie
    EWENTUALNIE orzeczonego zakazu prowadzenia p.m.
    Skutek jest taki że do rozprawy nie prowadzisz.
    Po rozprawie (czyli po 3-6 m-cach) dostajesz wyrok zakaz prowadzenia.
    np. 6m-cy. Chcesz się odwołać - to się odwołuj ale wtedy prawa jazdy nie
    dostaniesz. Co wybierasz ?
    pzdr.