  • 1. Data: 2004-05-11 06:58:17
    Temat: Re: prawo pracy - nowa umowa o prace
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Dyzio wrote:

    > Zmienia mi się nazwa firmy i związku z tym dostałem nowa umowę o
    > prace. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami miała ona być taka sama
    > jak była jednak w jednym z paragrafów cos sie zmieniło dawniej miałem
    > ze umowa zawarta jest na czas określony na termin do dnia .... z
    > możliwością wypowiedzenia zgodnie z prawem pracy a obecnie jest tam
    > napisane ze z dwu tygodniowym okresem wypowiedzenia i mam pewne obawy
    > czy jest to do końca to samo czy mój pracodawca nie chce mnie jakoś
    > wyrolować Dzięki za odpowiedz.

    Jeśli czas trwania umowy jest dłuższy niż 6 miesięcy to jest to
    dokładnie to samo. Zastanawiam się tylko po co dawali wam te nowe umowy
    jeśli zmieniła sie tylko nazwa firmy? W takim wypadku stare są nadal
    ważne.

  • 3. Data: 2004-05-11 07:53:08
    Od: "Dyzio" <d...@j...tarnow.pl>

    Mam rozumieć że ma to tylko znaczenie jeżeli miałbym umowę na czas nie
    określony. Wtedy taki aneks miał by jakieś znaczenie ? Jaki jest w tedy
    czas wypowiedzenia zgodny z prawem pracy ?
    Dyzio

  • 4. Data: 2004-05-11 08:01:10
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Dyzio wrote:

    > Mam rozumieć że ma to tylko znaczenie jeżeli miałbym umowę na czas nie
    > określony. Wtedy taki aneks miał by jakieś znaczenie ? Jaki jest w
    > tedy czas wypowiedzenia zgodny z prawem pracy ?

    Nie, to nie o to chodzi. Poza tym nie pisałeś poprzednio, że jest to
    jakiś aneks, tylko nowa umowa. To czy ta umowa jest potrzebna zależy od
    tego co spowodowało, że zmieniła się nazwa firmy. Czy tylko ktoś
    zdecydował się na zmianę nazwy bo nowa lepiej brzmi. A może do spółki
    cywilnej lub jawnej doszedł nowy wspólnik. Czy też po prostu powstała
    nowa firma która przejęła pracowników. W dwu pierwszych wypadkach żadna
    nowa umowa ani aneks nie są potrzebne. W trzecim wypadku w zasadzie
    jest potrzebna nowa umowa.

  • 5. Data: 2004-05-11 08:09:28
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    jureq wrote:

> [...]

    > dokładnie to samo. Zastanawiam się tylko po co dawali wam te nowe umowy
    > jeśli zmieniła sie tylko nazwa firmy? W takim wypadku stare są nadal

    no coż, bo pracodawca ma taki obowiązek zmienił sie art 29 KP

    pracodawca musi poinformowac na pismie o dlugosci wypowiedzenia umowy nie
    pozniej niz 7 dni od dnia zawarcia umowy o prace, a z pracownikami z
    którymi zawarł umowe przed 1 stycznia 2004 termin ten sie przedłuza na 6
    miesięcy licząc od właśnie dnia 1 stycznia 2004

  • 6. Data: 2004-05-11 08:22:48
    Od: "Dyzio" <d...@j...tarnow.pl>

> [...]
    > którymi zawarł umowe przed 1 stycznia 2004 termin ten sie przedłuza na 6
    > miesięcy licząc od właśnie dnia 1 stycznia 2004

    Nie za bardzo rozumiem ja poprzednią umowę miałem zawartą przed 1 stycznia
    2004 czyli termin wypowiedzenia dla mnie wynosi 6 miesięcy czy coś nie tak
    interpretuję ? A jeżeli tak jest to taki zapis w nowej umowie świadczy o tym
    że jednak zostałem w pewien sposób wykiwany.

    Ta nowa firm to całkiem inny podmiot prawny ale to raczej nie powinno mieć
    znaczenia po prostu zaistniała taka sytuacja ze firma w której byłem
    wcześniej zatrudniony powoli upada a na jej miejsce powstaje nowa. Ważne
    jest to ze miąłem zostać przeniesiony na takich samych warunkach.

    Dyzio

  • 7. Data: 2004-05-11 08:31:07
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Dyzio wrote:

> [...]
    > byłem wcześniej zatrudniony powoli upada a na jej miejsce powstaje
    > nowa. Ważne jest to ze miąłem zostać przeniesiony na takich samych

    I poprzednio i obecnie w wypadku umów na czas określonuy powyżej 6
    miesięcy można było w umowie zastrzec możliwość wypowiedzenia. Okres
    wypowiedzenia wynosił i nadal wynosi 2 tygodnie. I w tej kwestii nic
    sie nie zmieniło. Od nowego roku jednak pracownik ma być poinformowany
    jawnie ile wynosi ten okres wypowiedzenia. W wypadku nowych umów firmy
    zapisują to wprost w umowie. W wypadku umów zawartch przed 1 stycznia
    trzeba o tym pracownika po prostu poinformować na piśmie. Ta informacja
    to nie jest żadna nowa umowa, ani aneks do umowy. To jest tylko
    informacja, która nic nie zmienia w sytuacji pracownika.
    W twoim wypadku chodzi jednak o coś całkiem innego. Po prostu
    przestałeś pracować w jednej firmie a zacząłeś w innej. I oczywiście
    musiałeś dostać nową umowę. W tej umowie okres wypowiedzenia zapisano
    jawnie a nie tak jak w poprzedniej przez domyślne odesłanie do okresu z
    Kodeksu Pracy. Ciesz się, że mimo upadku firmy masz pracę na
    dotychczasowych zasadach. Jeśli jeszcze ci firma nie zrobi jakichś
    przekrętów z zaległymi płacami i urlopami, to twoje szczęście będzie
    pełne. W każdym razie jeśli chodzi o umowę to obietnicy przeniesienia
    na takich samych warunkach dotrzymali.