  • 1. Data: 2002-03-07 20:29:53
    Temat: prawo pracy a profesja informatyka
    Od: "michaelo" <m...@s...pl>

    ostatnio w pracy mam okazje zmiany umowy o prace (zmiana dotyczy umowy o
    prace w pelnym wymiarze godzin) w taki sposob, ze w obowiazkach oprocz prac
    biurowych bede miec dopisane obowiazki czysto informatyczne (nadzor nad
    siecia, komputerami, oprogramowaniem, backupowanie, wykonywanie updatow
    softwaru itp)
    mnie by to odpowiadalo bo pomimo ze pracuje obecnie jako zwykly pracownik
    biurowy to:
    1. studiuje na specjalnosci techniczno-informatycznej
    2. po ukonczecniu tych studiow mam zamiar ukonczyc takze studia podyplomowe
    "sieci komputerowe i techniki multimedialne",
    3. moje zainteresowania tez sa zwiazane z sieciami
    4. administruje serwerami na sieci lokalnej na naszym osiedlu oraz jako
    praca o dzielo od czasu do czasu dla pewnej firmy wykonuje uslugi zwiazane z
    administrowaniem serwerem tejze firmy
    5. zamierzam pracowac w przyszlosci w sektorze Hi-Tech a dokladniej w
    technologiach internetowych, tak wiec wszelakie doswiadczenia jako
    administratora sieci sa mi potrzebne

    i tu wlasciwe pytanie (wstep byl konieczny dla zrozumienia mej sytuacji)

    czy gdybym w przy okazji zmiany wymienionej na wstepie zmienil takze nazwe
    wykonywanej pracy np na pracownik biurowy - informatyk (a tak przy okazji
    czy w rejestrze opisujacym rodzaj wykonywanej pracy jest takowe polaczenie
    tych dwoch zawodow? tzn pracownika biurowego i informatyka jesli nie jak to
    wyrazic prawnie) to czy taka zmiana pociagnelaby nastepujace
    zmiany/restrykcje:
    1. czy musialbym zrezygnowac z pracy dodatkowej zwiazanej z świadczeniem
    uslug informatycznych
    2. slyszalem tez o czyms takim ze: pracodawca zatrudniajacy na stale wymaga
    od pracownika aby ten nie podejmowal po godzinach pracy dodatkowych form
    zarobkowania, ktore wiaze sie z rodzajem wykonywanej pracy wskazanej w
    umowie o prace (praca stala), co wiaze sie z tym ze pracodawca placi za
    prace i wymaga by pracownik nastenego dnia byl wypoczety i zdolny do
    efektywnej pracy. Czy sa z tym jeszcze jakies inne problemy (o ile wogole
    sa) ?

    dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2002-03-07 22:01:25
    Temat: Re: prawo pracy a profesja informatyka
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 7 Mar 2002, michaelo wrote:

    > 1. czy musialbym zrezygnowac z pracy dodatkowej zwiazanej z świadczeniem
    > uslug informatycznych

    Nie, jedynie z pracy na rzecz podmiotów konkurencyjnych. Sam dla siebie
    mógłbyś prowadzić DG. Oczywiście zakaz ten musi być stwierdzony osobną
    umową z pracodawcą, jak wynika z art. 101.01 KP.

> [...]
    > od pracownika aby ten nie podejmowal po godzinach pracy dodatkowych form
    > zarobkowania, ktore wiaze sie z rodzajem wykonywanej pracy wskazanej w

    Jw.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.