  • 1. Data: 2007-01-03 21:53:50
    Temat: [prawo pracy] Brak mozliwosci dojazdu do pracy - jak rozwiazac?
    Od: "Kipst" <k...@o...pl>

    Witam!
    Od pewnego czasu zostałem przeniesiony do oddziału firmy na odludzie.
    Jeszcze nie podpisałem aneksu do umowy o zmianie miejsca pracy. Z tym,
    że w to miejsce nie ma możliwości dotarcia na czas do pracy. Kilkoma
    środkami komunikacji miejskiej moge dotrzeć ale z opoźnieniem ok
    40min. (i z postojami na przesiadki). Powrót z kolei jest mocno
    opóźniony. Codziennie musiałbym robić tzw. nadgodziny. aby nie
    stać jak kołek na przystanku. Czy w takiej sytuacji mam jakieś prawo
    wymagac od pracodawcy zapewnienia transportu do miejsca pracy? Lub w
    przypadku wykorzystania samochodu mam prawo ubiegać sie o dodatek na
    dojazd? Niewiem jak sie zachować w takiej sytuacji. Umowę mam do
    Sierpnia a sytuacja z dojazdem jest tragiczna.
    Pozdrawiam Grzesiek

  • 2. Data: 2007-01-03 22:59:04
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Kipst" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    .com...
    > Czy w takiej sytuacji mam jakieś prawo
    >wymagac od pracodawcy zapewnienia transportu do miejsca pracy? Lub w
    >przypadku wykorzystania samochodu mam prawo ubiegać sie o dodatek na
    >dojazd?

    a co masz w umowie o prace ?

  • 3. Data: 2007-01-04 07:35:21
    Od: "Kipst" <k...@o...pl>

    > a co masz w umowie o prace ?

    Nie mam nic wspomniane o dojezdzie. Umowe mam sporzadzonana bym
    powiedzial standartowo.
    Jest podany zarobek, miejsce pracy (wskazuje na moj pierwotny oddzial,
    który nadal funkcjonuje i dojedzalem do niego koleja podmiejska
    20min). Teraz jest w drugim oddziale od lutego zeszlego roku. W tym
    czasie jedyny aneks jaki podpisywalem byl zwiazany ze zmiana zarobku.
    Jest oddalony od miejsca zamieszkania 36km

  • 4. Data: 2007-01-04 10:17:39
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 3 Jan 2007 13:53:50 -0800, Kipst napisał(a):

> [...]
    > przypadku wykorzystania samochodu mam prawo ubiegać sie o dodatek na
    > dojazd? Niewiem jak sie zachować w takiej sytuacji.

    A delegacje dostajesz? To i powinieneś mieć ryczałt na dojazdy swoim
    samochodem.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2007-01-04 11:10:25
    Od: "Kipst" <k...@o...pl>

    > A delegacje dostajesz? To i powinieneś mieć ryczałt na dojazdy swoim
    > samochodem.

    Nie mam żadnej delegacji :) Po prostu jakby nigdy nic, tu pracuje.
    Niedawno w czasopismach Infor wyczytałem, że taka sytuacja może
    trwać max 3 miesiące. Czyli, ze pracodawca może bez zmiany w umowie
    przenieść pracownika w innej miejsce na taki okres. Jest to moja
    pierwsza praca i tak jak wiekszosc troche boje sie wystepowac w obronie
    swoich praw :) Ale chcialbym przynajmniej wiedziec co mi przysługuje.
    Sytuacja troche mnie denerwuje, koszty dojazdu sa ogromne i jeszcze mi
    tlumik odpadł ;)

  • 6. Data: 2007-01-04 12:26:04
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Kipst" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    >przenieść pracownika w innej miejsce na taki okres. Jest to moja
    >pierwsza praca i tak jak wiekszosc troche boje sie wystepowac w obronie

    po 3 miesiącach pracodawca powinien dać Ci aneks do podpisania o zmianie miejsca
    pracy
    wtedy możesz go podpisać albo nie
    jak podpiszesz, to żadne dopłaty do dojazdów nie wchodzą w gre (chyba, że
    wywalczysz to w aneksie)