  • 1. Data: 2006-01-15 12:21:16
    Temat: prawo konsumenta, czy jest możliwość....
    Od: "Leon " <m...@W...gazeta.pl>

    kupilem 2 lata temu monitor o warosci 1300 pln objety 3 letnia gwarancja
    producenta (ksiazeczka gwarancyjna philipsa). 2 razy w trakcie trwania
    gwarancji zepsul sie - serwis philipsa wpisal 2 rozne awarie, choc obie
    mialy identyczne objawy.
    w trakcie oddawania sprzetu do naprawy w punkcie makro (oni dostarczaja to
    do philipsa) podsunieto mi do podpisania kwitek, ze akceptuje warunki
    naprawy - naprawa miala trwac 3 tyg. przedluzona ew.o tydzien w razie
    koniecznosci sprowadzenia czesci. odmowilem jego podpisania, bo w ksiazeczce
    gwarancyjnej jest mowa o 14 dniach i ew. przedluzeniu o 7 dni (powinni
    udokumentowac, ze np.srubke sprowadzali z chin?). przy pierwszej naprawie
    nie spojrzałem i podpisalem to - w ksiazeczce gwaranyjnej wpisali
    oczywiscie, ze monitor byl w naprawie 2 tygodnie, a nie 3.
    1. Czy gwarancja zostaje przedłużona o okres naprawy? W moim przypadku juz 4
    tygodnie, choc powinno byc 5, bo 1 naprawa byla "czaowo oszukana".
    2. Czy rzeczywiście serwis powinien potwierdzić sprowadzenie konkretnej
    cześci z dalekiego kraju w przypadku przedłużenia czasu naprawy?

    3. Najważniejsze pytanie: Monitor zaczyna się zachowywać tak samo jak na
    krótko przed poprzednią awarią. Czy mam prawo domagać się od sprzedawcy
    wymiany sprzętu na nowy/zwrotu kasy jeśli znów się zepsuje? Mam na myśli
    niezgodność towaru z umową - w umowie którą zawarłem nie było mowy o
    corocznych awariach. Problem polega na tym, że mięly już 2 lata od kupna.
    A może domagać się od producenta wymiany sprzetu w związku z kolejną awarią?
    Gwarancja tego nie precyzuje.

  • 2. Data: 2006-01-15 12:34:20
    Temat: Re: prawo konsumenta, czy jest możliwość....
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.01.2006 Leon <m...@W...gazeta.pl> napisał/a:
> [...]
    > A może domagać się od producenta wymiany sprzetu w związku z kolejną awarią?

    To znaczy, ze pewnie nie mozesz, bo w przypadku gwarancji obowiazuja
    ustalenia umowy gwarancyjnej.

    --
    Marcin