  • 1. Data: 2006-01-15 11:01:42
    Temat: Pytanie - wiek sprawcy
    Od: "modjo" <v...@o...pl>

    Witam

    Mam takie pytanko, na które "nacięła" się moja znajoma na egzaminie: czy
    osoba, która w dniu swoich 17 urodzin popełnia przestępstwo odpowie za nie
    jako nieletnia czy już jako dorosła osoba? Oczywiście mam tu na myśli
    "podstawowe" przestęstwa. Na logikę 17 lat skończyla o godz.00:01 ale już
    sam nie jestem pewien:)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-15 11:06:47
    Temat: Re: Pytanie - wiek sprawcy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    modjo napisał(a):

> [...]
    > jako nieletnia czy już jako dorosła osoba? Oczywiście mam tu na myśli
    > "podstawowe" przestęstwa. Na logikę 17 lat skończyla o godz.00:01 ale już

    112 kc.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2006-01-15 11:12:27
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik "modjo" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jako nieletnia czy już jako dorosła osoba? Oczywiście mam tu na myśli
    > "podstawowe" przestęstwa. Na logikę 17 lat skończyla o godz.00:01 ale już

    Przeczytaj artykuły KC o liczeniu terminów

  • 4. Data: 2006-01-15 11:25:52
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Oczywiście mam tu na myśli
    > "podstawowe" przestęstwa.

    co to sa "podstawowe" przestepstwa ?

    P.

  • 5. Data: 2006-01-15 12:31:35
    Od: "modjo" <v...@o...pl>

    Witam

    Użytkownik "PAVEL" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przeczytaj artykuły KC o liczeniu terminów

    Wynika z tego, ze odpowie jak dorosly:
    Art. 12 Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z
    upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu, a
    gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego
    miesiąca. Jednakże przy obliczaniu wieku osoby fizycznej termin upływa z
    początkiem ostatniego dnia.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-01-15 13:33:26
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Mam takie pytanko, na które "nacięła" się moja znajoma na egzaminie: czy
    > osoba, która w dniu swoich 17 urodzin popełnia przestępstwo odpowie za nie
    > jako nieletnia czy już jako dorosła osoba?

    Jako mlodociany

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 7. Data: 2006-01-15 18:23:54
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dqdbfv$e3p$1@inews.gazeta.pl...
    > Oczywiście mam tu na myśli
    >
    > co to sa "podstawowe" przestepstwa ?

    np. rozboj z bejsbolem, gwalt na nieletniej, dealerka narkotykow,
    terroryzm, czyz nie? :P

    --
    pozdro
    ape