  • 1. Data: 2002-08-03 08:02:58
    Temat: Czy to będzie naruszenie praw autorskich
    Od: "Marceli" <m...@w...pl>

    Dostałem zlecenie od pewnego człowieka, gdyż poprzedni webmaster zrezygnował
    i ja mam przejąć obowiązki po nim. Tylko mam malutkie pytanie. Człowiek ten
    pozostawił takie coś w stopce:
    <META
    content="Wszelkie prawa zastrzezone. Modyfikowanie, kopiowanie, publikacja
    calosci lub fragmentow kodu, grafiki lub wszelkich innych materialow
    zawartych na tej stronie bez WYRAZNEJ zgody autora ZABRONIONE"
    name=Copyright>
    Czy jeżeli poprzedni webmaster nie otrzymał jeszcze wynagrodzenia to nadal
    jest prawowitym właścicielem tej strony i kodu,?Jeżeli otrzymał za to
    pieniądze właścicielem tej strony będzie zleceniodawca tej strony? Czy
    możecie mnie odesłać do jakiś aktów prawnych gdzie bedzie to wyjaśnione,
    tylko proszę nie do całego rozdziału o prawie autorskim.

  • 2. Data: 2002-08-04 15:22:06
    Temat: Re: Czy to będzie naruszenie praw autorskich
    Od: Wojciech <w...@p...wp.pl>

    On Sat, 03 Aug 2002 10:02:58 +0200, Marceli wrote:

    > Czy je?eli poprzedni webmaster nie otrzyma? jeszcze wynagrodzenia to
    > nadal jest prawowitym w?a?cicielem tej strony i kodu,?Je?eli otrzyma? za
    > to pieni?dze w?a?cicielem tej strony b?dzie zleceniodawca tej strony?
    > Czy mo?ecie mnie odes?aae do jaki? aktów prawnych gdzie bedzie to
    > wyja?nione, tylko prosz? nie do ca?ego rozdzia?u o prawie autorskim.

    sprawa jest zbyt zlozona zeby precyzyjnie odpowiedziec,
    1) wcale nie jest pewne, czy ten kod jest w ogole choniony prawem
    autorskim. Jezeli jest to zwylky standardowy schemat, to trudno tu mowic
    o jakims utworze, a raczej o "rzemieslniczej" robocie. Prawo autorskie
    mogloby wchodzic w gre, gdyby to co powstalo bylo przejawem jakiejs indywidualnej
    tworczosci
    webmastera.
    2) uprawnienie do dysponowania kodem przez zleceniodawce z reguly nie
    zalezy od zaplaty (aczkolwiek strony moga zastrzec to w umowie)

    nie wdajac sie rozwazania prawne proponuje
    zaznaczyc w umowie, ze zleceniodawca ze powierza dokonczenie strony, poprzez
    modyfikacje i uzupelnienie
    dostarczonego kodu. Dodatkowo zleceniodawca powinien oswiadczyc, ze
    dysponuje pelnym prawem do tego kodu i ze wykonanie umowy nie narusza
    uprawnien osob trzecich.
    Kod mozecie dorzucic jako zalacznik do umowy (np na cd a w umowie podac
    sume kontrolna pliku),
    Acha, jezeli tem kod jest utworem chronionym prawem autorskim, to niezaleznie od tego
    czy Zleceniodawca ma prawo do jego wykorzystania - nie
    podpisuj sie pod cala strona jako jedyny autor.