  • 1. Data: 2006-07-01 14:39:50
    Temat: prawo konsumenckie - niewykonanie uslugi
    Od: Bucz <R...@t...pbz_ROT13>

    witam wszystkich
    pisze pierwszy raz na ta grupe i z gory mam pytanie o nieco klopotliwa
    sytuacje

    klient zglosil telefonicznie chec skorzystania z uslug mojej malej firmy
    i poprosil o instalacje internetu

    w czesie instalacji wystapily problemy techniczne (niekompatybilnosc
    sprzetu klienta) - instalacja zostala przesunieta na nastepny tydzien
    niestety nie moglismy sie z nim skontaktowac telefonicznie i
    zapomnielismy o sprawie na 3 miesiace

    kontak telefoniczny po tym czasie zakonczyl sie na tym ze klient rzada
    "darmowej instalacji" i nie chce zwrocic zainstalowanego u niego sprzetu
    poniewaz czuje sie pokrzywdzony (umowa o wykonanie uslugi nie zostala
    podpisana poniewaz zawsze robimy to gdy juz wszystko dziala na koncu)

    co proponujecie...? jak sobie poradzic z ta sytuacja?

    (dadam ze koszt sprzetu pozostawionego u klienta to smieszne 100zl ale
    dla zasady chce cos z tym zrobic)

    --
    Bucz

  • 2. Data: 2006-07-01 14:47:52
    Temat: Re: prawo konsumenckie - niewykonanie uslugi
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > niestety nie moglismy sie z nim skontaktowac telefonicznie i
    > zapomnielismy o sprawie na 3 miesiace

    lol!

    > kontak telefoniczny po tym czasie zakonczyl sie na tym ze klient rzada
    > "darmowej instalacji"

    nie dziwie mu sie... tak miedzy nami

    > dla zasady chce cos z tym zrobic)

    a jaki jest koszt instalacji? pomijajac to urzadzenie
    o wartosci 100 zl?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2006-07-01 15:04:26
    Od: Bucz <R...@t...pbz_ROT13>

    rezist.com wrote:

    > lol!

    > nie dziwie mu sie... tak miedzy nami

    > a jaki jest koszt instalacji? pomijajac to urzadzenie
    > o wartosci 100 zl?

    sutuacja jest dosyc specyficzna w tym przypadku - po kosztach z naszej
    strony 500zl.

    --
    Bucz

  • 4. Data: 2006-07-01 20:06:26
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Bucz napisał(a):

    > sutuacja jest dosyc specyficzna w tym przypadku - po kosztach z naszej
    > strony 500zl.

    Zaczniesz drzec z nim koty i bedziesz mial wkurwionego i upierdliwego
    klienta.
    Moze policz, czy warto grzecznie przeprosic i olac te 500.
    Sciagniesz z niego inna droga, lub nie, ale fama jka rzetelnie
    podszedles do sprawy pojdzie dalej.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 5. Data: 2006-07-01 20:38:54
    Od: Bucz <R...@t...pbz_ROT13>

    MarcinJM wrote:

> [...]
    > Moze policz, czy warto grzecznie przeprosic i olac te 500.
    > Sciagniesz z niego inna droga, lub nie, ale fama jka rzetelnie

    sytuacja pojsca na ugode jest jeszcze do przemyslenia
    natomiast chcial bym poznac prawne aspekty tej sprawy

    po czyjej stronie jest tym konkretnym przypadku prawo

    firmy ktora:
    -nie wykonala uslugi
    -nie podpisala klientem umowy
    -nie pobrala za to oplaty

    czy klienta ktory przywlaszczyl sobie sprzet firmy i nie chce go oddac

    --
    Bucz

  • 6. Data: 2006-07-01 23:35:58
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > czy klienta ktory przywlaszczyl sobie sprzet firmy i nie chce go oddac

    a na co masz papier? :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2006-07-02 00:56:40
    Od: Bucz <R...@t...pbz_ROT13>

    rezist.com wrote:

    > a na co masz papier? :>

    mam FV (z numerem seryjnym) na zakup sprzetu ktory jest zamontowany u
    "pacjenta" na balkonie

    --
    Bucz

  • 8. Data: 2006-07-02 10:37:35
    Od: "szlovak" <a...@o...pl>

    > sutuacja jest dosyc specyficzna w tym przypadku - po kosztach z
    > naszej strony 500zl.

    Jeśli zapominasz o koszcie 500zł na 3 miesiące to równie dobrze możesz
    mu teraz zrobić gratis i zamontować tego neta gratis :). Dobrze wiesz
    ze to ci sie spokojnie i szybko zwróci. A jak nie, to nie dostaniesz
    modemu.

  • 9. Data: 2006-07-02 11:01:42
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > ze to ci sie spokojnie i szybko zwróci. A jak nie, to nie dostaniesz
    > modemu.

    to modemy sie teaz na balkonach montuje? :P

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 10. Data: 2006-07-02 14:30:11
    Temat: Re: prawo konsumenckie - niewykonanie usługi
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Bucz wrote:
> [...]
    > -nie podpisala klientem umowy
    > -nie pobrala za to oplaty
    >
    > czy klienta ktory przywlaszczyl sobie sprzet firmy i nie chce go oddac

    Rozróżnijmy dwie kwestie:

    1. ewentualnie podjęte zobowiązanie wykonania u klienta instalacji i
    ewentualne roszczenia klienta z tego tytułu,
    2. przywłaszczenie przez klienta sprzętu.

    Jedno z drugim ma niewiele wspólnego. Ad 2: jest to przestępstwo.
    Uświadom to klientowi, dając mu parę dni na zwrot zanim powiadomisz
    prokuraturę.