  • 1. Data: 2006-07-01 13:35:14
    Temat: Wlasnosc a prawo do publikacji
    Od: "Greiffenberger" <g...@w...pl>

    Witam,czy jezeli jestem wlascicielem np.zbioru starych pocztówek
    (sprzed 1945) i udostepnilem ich skany innej osobie z ustnym
    zastrzezeniem ,,do uzytku wewnetrznego" :-))
    ma ta osoba prawo publikowac je bez mojej zgody?

    dziekuje i pozdrawiam Zbyszek

  • 2. Data: 2006-07-01 23:55:37
    Temat: Re: Wlasnosc a prawo do publikacji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.07.2006 Greiffenberger <g...@w...pl> napisał/a:
    > Witam,czy jezeli jestem wlascicielem np.zbioru starych pocztówek
    > (sprzed 1945) i udostepnilem ich skany innej osobie z ustnym
    > zastrzezeniem ,,do uzytku wewnetrznego" :-))
    > ma ta osoba prawo publikowac je bez mojej zgody?

    Prawa autorskie majątkowe wygasają w 70 lat po śmierci autora i akurat
    Twoja zgoda ma tu najmniejsze znaczenie, bo zapewne autorem tych pocztówek
    nie jesteś. No chyba, że te skany same w sobie stanowią utwór, co
    zapewnenie też nie ma miejsca. Można by się ewentualnie zastanowić czy nie
    potraktować takiego zbioru jako bazy danych ale tu z kolei za mało
    informacji ile tego opublikowano i czy była to część istotna bazy.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2006-07-03 13:09:24
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 7/2/2006 1:55 AM, Marcin Debowski wrote :

> [...]
    > potraktować takiego zbioru jako bazy danych ale tu z kolei za mało
    > informacji ile tego opublikowano i czy była to część istotna bazy.

    Co do pocztówek warto przeczytać to: http://42.pl/u/jA7

    (Są chronione, jeśli jest zastrzeżenie).
    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 4. Data: 2006-07-03 13:45:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.07.2006 Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> napisał/a:
    > Co do pocztówek warto przeczytać to: http://42.pl/u/jA7
    > (Są chronione, jeśli jest zastrzeżenie).

    Tzn. jeśli było w okresie 1952-1994 (swoją drogą bardzo nieciekawe to,
    choć rozumiem argumentację). Pozostaje jeszcze zmierzyć się z problemem
    jak dowiedzieć się czy owe zatrzeżenie istniało dla utworu w ww. okresie
    jeśli ma się egzemplarz tego utworu pochodzący sprzed tego okresu.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-07-03 14:53:26
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 7/3/2006 3:45 PM, Marcin Debowski wrote :

> [...]
    > jak dowiedzieć się czy owe zatrzeżenie istniało dla utworu w ww. okresie
    > jeśli ma się egzemplarz tego utworu pochodzący sprzed tego okresu.

    Znaleźć wcześniejszą ustawę i przeczytać przepisy przejściowe i końcowe
    ustawy z 1952 r.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 6. Data: 2006-07-04 04:39:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Znaleźć wcześniejszą ustawę i przeczytać przepisy przejściowe i końcowe
    > ustawy z 1952 r.

    Niestety na sieci nie udało się, a dostępu do bardziej fizycznych zasobów
    w tej chwili nie mam. Zacytujesz stosowne fragmenty?

    --
    Marcin