  • 1. Data: 2006-03-30 23:01:04
    Temat: prawo karne - kilka pytań
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    Witam,
    mam kilka pytań dotyczących prawa i praktyki sądowniczej.
    1. Ile czasu mija przeciętnie od przesłania dokumentów przez policję
    do wyznaczenia terminu rozprawy karnej w warszawskich sądach?
    2. Czy pełnomocnikiem oskarżonego może być osoba nie będąca
    prawnikiem?
    3. Czy istnieje możliwość wykonania kopii akt sprawy przez
    oskarżonego, który ma do nich wgląd? Ewentualnie sporządzenia jakiś
    notatek?
    4. Czy zażalenie na działania policji może sporządzić świadek zajścia?
    I czy to może mieć wpływ na sprawę karną?
    5. Czy osoby postronne (sąsiedzi) mogą kierować prośbę o wyjaśnienie
    powodów interwencji policjantów do komendanta?
    6. Czy opinie sąsiadów na temat oskarżonego (kilka osób) mogą mieć
    wpływ na wysokość ewentualnego wyroku?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 2. Data: 2006-03-31 12:42:29
    Temat: Re: prawo karne - kilka pytań
    Od: "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl>

    -----nie wiem ;p

    > 2. Czy pełnomocnikiem oskarżonego może być osoba nie będąca
    > prawnikiem?

    - nie może. Oskarżony nie ma poełnomocnika, tylko obrońcę, a obrońcą może być
    tylko adwokat lub aplikant adwokacki (art. 82 kpk)

    > 3. Czy istnieje możliwość wykonania kopii akt sprawy przez
    > oskarżonego, który ma do nich wgląd? Ewentualnie sporządzenia jakiś
    > notatek?

    -----istnieje. Strona może przeglądać akta, sporządzać odpisy lub kserokopie
    (art. 156 kpk)Jest do tego rozporządzenie. Zdaje się - odpis - 6 zł za
    stronę, ksero - 1 zł za stronę.

    > 4. Czy zażalenie na działania policji może sporządzić świadek zajścia?
    > I czy to może mieć wpływ na sprawę karną?

    --hmm....to zależy.

    > 5. Czy osoby postronne (sąsiedzi) mogą kierować prośbę o wyjaśnienie
    > powodów interwencji policjantów do komendanta?

    ---prośby zawsze można kierować ;)

    > 6. Czy opinie sąsiadów na temat oskarżonego (kilka osób) mogą mieć
    > wpływ na wysokość ewentualnego wyroku?

    ----mogą. jeśli są elementem np. wywiadu środowiskowego.

    pozdrawiam
    mk