eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Reklamacja w PZU
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2006-03-31 04:54:32
    Temat: Reklamacja w PZU
    Od: "Mariusz B." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Sprawa jest następująca: PZU nie wypłaciło mi całości odszkodowania
    twierdząc iż samochód wcześniej przed kolizją miał uszkodzony element
    karoserii, który był naprawiany po ostatniej kolizji, ja się z tą decyzją
    nie zgodziłem i złożyłem odwołanie. Niestety szanowna firma nie raczyła mi
    odpowiedzieć na moje pismo chociaż minęło 4 miesiące i byłem już kilka razy
    w tej sprawie aby ponaglić ich ustanie. Moje pytanie brzmi: czy są jakieś
    przepisy regulujące tą sprawę, tzn czy firma do której się odwołuję ma
    obowiązek w jakimś ustawowym terminie ustosunkować się do mojej reklamacji?
    Jeżeli tak to jakie przepisy to regulują i ewentualnie co takiej "opornej"
    firmie za to grozi? Brak mi już sił a nie podaruję im ani grosika ale nie
    mam pojęcia na co się powołać i czym ich "postraszyć".
    Mariusz


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2006-03-31 05:37:33
    Temat: Re: Reklamacja w PZU
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 31 Mar 2006 04:54:32 +0000 (UTC), Mariusz B. napisał(a):


    > Niestety szanowna firma nie raczyła mi
    > odpowiedzieć na moje pismo chociaż minęło 4 miesiące i byłem już kilka razy
    > w tej sprawie aby ponaglić ich ustanie.

    Niestety - często właśnie stosują taką taktykę nie odpowiadania na pisma i
    ponaglenia.
    Mnie ona też dotknęła. Niestety nawet wezwanie przedsądowe nie pomogło.
    Obudzili się dopiero jak sąd wyznaczył termin rozprawy.
    Pozxostaje Ci tylko droga sądowa.

    --
    Mieczysław
    -----------
    Systematyczność to droga do istnienia wiodąca przez przestrzenie próżności.


  • 3. Data: 2006-03-31 08:50:57
    Temat: Re: Reklamacja w PZU
    Od: "Mirek" <m...@g...pl>

    Art. 14. 1. Zakład ubezpieczeń wypłaca odszkodowanie w terminie 30 dni
    licząc od dnia złożenia przez poszkodowanego lub uprawnionego zawiadomienia
    o szkodzie.
    2. W przypadku gdyby wyjaśnienie w terminie, o którym mowa w ust. 1,
    okoliczności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń
    albo wysokości odszkodowania okazało się niemożliwe, odszkodowanie wypłaca
    się w terminie 14 dni od dnia, w którym przy zachowaniu należytej
    staranności wyjaśnienie tych okoliczności było możliwe, nie później jednak
    niż w terminie 90 dni od dnia złożenia zawiadomienia o szkodzie, chyba że
    ustalenie odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń albo wysokości odszkodowania
    zależy od toczącego się postępowania karnego lub cywilnego. W terminie, o
    którym mowa w ust. 1, zakład ubezpieczeń zawiadamia na piśmie uprawnionego o
    przyczynach niemożności zaspokojenia jego roszczeń w całości lub w części,
    jak również o przypuszczalnym terminie zajęcia ostatecznego stanowiska
    względem roszczeń uprawnionego, a także wypłaca bezsporną część
    odszkodowania.
    3. Jeżeli odszkodowanie nie przysługuje lub przysługuje w innej wysokości
    niż określona w zgłoszonym roszczeniu, zakład ubezpieczeń informuje o tym na
    piśmie osobę występującą z roszczeniem w terminie, o którym mowa w ust. 1
    albo 2, wskazując na okoliczności oraz podstawę prawną uzasadniającą
    całkowitą lub częściową odmowę wypłaty odszkodowania, jak również na
    przyczyny, dla których odmówił wiarygodności okolicznościom dowodowym
    podniesionym przez osobę zgłaszającą roszczenie. Pismo zakładu ubezpieczeń
    powinno zawierać pouczenie o możliwości dochodzenia roszczeń na drodze
    sądowej.
    4. Jeżeli w terminie, o którym mowa w ust. 1 albo 2, zakład ubezpieczeń nie
    ustali ważności umowy ubezpieczenia obowiązkowego, o którym mowa w art. 4
    pkt 1 i 2, osoby odpowiedzialnej za szkodę, właściwy do wypłaty
    odszkodowania jest Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, na zasadach
    określonych w rozdziale 7. W przypadku ustalenia przez Ubezpieczeniowy
    Fundusz Gwarancyjny odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń, Ubezpieczeniowy
    Fundusz Gwarancyjny dochodzi od tego zakładu ubezpieczeń zwrotu wypłaconego
    odszkodowania.
    5. Zakład ubezpieczeń ma obowiązek udostępnić poszkodowanemu lub
    uprawnionemu informacje i dokumenty, które miały wpływ na ustalenie
    odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń i wysokość odszkodowania. Osoby te
    mogą żądać pisemnego potwierdzenia przez zakład ubezpieczeń przekazanych
    informacji bądź umożliwienia wykonania i potwierdzenia przez zakład
    ubezpieczeń kopii udostępnionych dokumentów, przy czym koszty dokonania
    wymienionych czynności obciążają osobę, która żąda tych czynności.

    A jeśli chodzi o odpowiedź na pismo, to chyba ustawowo jest to 14 dni.
    Moja sprawa z PZU posunęła się lekko do przodu jak na głównej sali wśród
    klientów zacząłem rzucać "mięsem" i proponować ludziom zmianę
    ubezpieczyciela bo skończą jak ja, wtedy pojawił się jakiś kierownik, zabrał
    mnie do siebie do pokoju i wysłuchał.
    mirek



  • 4. Data: 2006-03-31 14:01:33
    Temat: Re: Reklamacja w PZU
    Od: "Mariusz Bieliński" <m...@W...gazeta.pl>

    Mirek <m...@g...pl> napisał(a):

    > Art. 14. 1. Zakład ubezpieczeń wypłaca odszkodowanie w terminie 30 dni
    > licząc od dnia złożenia przez poszkodowanego lub uprawnionego zawiadomienia
    >
    >[ciach]
    >
    > A jeśli chodzi o odpowiedź na pismo, to chyba ustawowo jest to 14 dni.
    > Moja sprawa z PZU posunęła się lekko do przodu jak na głównej sali wśród
    > klientów zacząłem rzucać "mięsem" i proponować ludziom zmianę
    > ubezpieczyciela bo skończą jak ja, wtedy pojawił się jakiś kierownik, zabrał
    > mnie do siebie do pokoju i wysłuchał.
    > mirek
    >
    >
    ja już mięsem rzucałem, nie pomogło a może zaszkodziło:-) no nic wielkie
    dzięki za te przepisy, pozwę dziadów do sądu bo inaczej się nic nie da widzę
    MAriusz

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 5. Data: 2006-03-31 14:24:06
    Temat: Re: Reklamacja w PZU
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 31 Mar 2006 10:50:57 +0200, Mirek napisał(a):

    > A jeśli chodzi o odpowiedź na pismo, to chyba ustawowo jest to 14 dni.
    > Moja sprawa z PZU posunęła się lekko do przodu jak na głównej sali wśród
    > klientów zacząłem rzucać "mięsem" i proponować ludziom zmianę
    > ubezpieczyciela bo skończą jak ja, wtedy pojawił się jakiś kierownik, zabrał
    > mnie do siebie do pokoju i wysłuchał.

    Mnie nawet wysłuchał dyrektor i kierownik - ale i tak nadal nie otrzymałem
    odpowiedzi, dopiero zareagowali na wyznaczenie rozprawy przez sąd ....


    --
    Mieczysław
    -----------
    Samotność to stan niemożności bycia, człowiek jest tylko swoim odbiciem w
    oczach innych.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1