    From: Luka <u...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo do parkowania pod blokiem
    Date: Tue, 08 Feb 2005 21:58:28 +0100

    witam.

    Problem, ktory chcialbym poruszyc jest dosc zlozony, jeszcze sam nie
    dotarlem do wszystkich smaczkow, ale chcialbym zeby mi ktos pomogl i
    ukierunkowal moje dzialania.
    Otoz:

    Jest sobie podworko miejskie, w srodmiesciu, zabudowa kwartalowa,
    obrzezna. Budynki, ktore okalaja owo podworko naleza do trzech (lub
    czterech) nie powiazanych ze soba spoldzielni mieszkaniowych. Do
    podworka doprowadzaja dwa duze wjazdy przeciwpozarowe (obydwa są w
    blokach innych spoldzielni) i one odpowiadaja za komunikacje podworka z
    ulicami okalajacymi.
    Z racji bliskiego sasiedztwa duzego targowiska czesto dochodzi do
    sytuacji, kiedy na podworku stoi 10-15 samochodow przyjezdych -
    "nie-mieszkancow". Powod mojego postu jest prozaiczny - my po prostu nie
    mamy gdzie parkowac.
    Nie wiem jak jest w innych blokach podworka, ale grunt mojej spoldzielni
    chyba nalezy do miasta (wciaz trwaja debaty w UM nad sprzedaza ziemi pod
    budynkiem) i a granica wlasnosci biegnie lub ma biec po obrysie budynku
    - czyli parkingu nie mamy a to na czym parkujemy to chyba teren miasta
    (?). Co jest na podworku wlasnoscia miasta, spoldzielni tego niestety w
    chwili obecnej nie jestem w stanie na 100% ustalic.
    Moje pytanie brzmi: czy jest mozliwe prawne usankcjonowanie problemu
    parkowania? Myslalem o tym, aby wspolnymi silami doprowadzic do
    powstania wspolnego parkingu, moze bramki wjazdowe wystarczylyby aby
    dzicy parkujacy przestali zabierac miejsca parkingowe mieszkancom?
    Jezeli tak, to kto pokrylby koszty ich postawienia?

    dzieki za wszelkie uwagi i pomoc, Luka