  • 11. Data: 2003-01-13 18:17:54
    Temat: Re: prawo do kupna biletu :)
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Jak dla mnei wywieszenie cennika (lacznie z cenami oplat manipulacyjnych)
    > jest jak najbardziej oferta handlowa w sensie kodeksu cywilnego. Pasazer
    > zwracajac
    > sie do kierowcy o sprzedaz biletu w sensie tegoz KC wyraza chec
    skorzystania
    > z oferty. Tenze KC mowi, ze w takiej sytuacji skladajacy oferte nie moze
    sie
    > z niej
    > wycofac, czyli nie ma prawa NIE MIEC biletow.

    Skoro uważasz cennik za ofertę handlową to integralną jej częścią są również
    przepisy porządkowe warunkujące korzystanie z usługi przewozowej. A w nich
    (przynajmniej u nas) pisze wyraznie, ze korzystanie z oferty sprzedazy
    biletu przez kierującego nie jest obligatoryjne i jest nastawione na
    wyjątkowe sytuacje, a niemozliwosc skorzystania z takowej nie zwalnia z
    odpowiedzialnosci za przejazd bez biletu.

    > Ja w razie upierdliwego kanara, zazadalbym odwiezienia na policje, po czym
    > zazadalbym
    > zaprotokolowania, ze kierowca nie posiadal biletow w sprzedazy, mimo
    > wyraznej oferty
    > handlowej umieszczonej w autobusie.

    1. to dodatkowy koszt ok. 200 zł (zaleznie od komunikacji)
    2. wątpię zeby sie chciało funkcjonariuszom spełniac Twoje zachcianki - po
    prostu potwierdzą dane i udadzą się do dalszych zajęć (tak z autopsji)
    3. ten dodatkowy koszt i tak nic Ci nie da - dostaniesz wezwanie do zapłaty
    i tyle. Odwołanie również nie pomoze bo powiedzą Ci to samo co ja, ze brak
    biletu u prowadzącego z niczego nie zwalnia.

    pdr
    Olo

  • 12. Data: 2003-01-13 18:19:45
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > (zastrzeżenie: miejsca dzielą się na siedzące i stojące. Jeśłi z planu
    > budowy środka komunikacji wynika, że schody nie są ani jednym, ani drugim,
    > to imho można na schodach podróżowac bez opłat - porada bez jakiejkolwiek
    > odpowiedzialności :) )

    Zyczę powodzenia :-)

    pdr
    Olo

  • 13. Data: 2003-01-13 18:37:16
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Ale przewoznik wywieszajac cennik biletow wraz z cena za sprzedanie
    > w autobusie sklada pasazerowi oferte sprzedazy biletow w tymze autobusie.
    > Pasazer chcac zakupic bilet u kierowcy wyraza chec skorzystania z oferty,
    > co wypelnia zapisy Kodeksu Cywilnego.

    Składa ofertę zaznaczając jednocześnie że jest to swego rodzaju oferta
    dodatkowa i nie jest obligatoryjna.

    > Moze wiec wystapic o odszkodowanie za niewywiazanie sie z oferty - czyli
    > o zaplate kary za przejazd bezbiletowy, za dowiezienie na policje w celu
    > zaprotokolowania braku biletu u pasazera a jednoczesnie w sprzedazy u
    > kierowcy
    > mimo wyraznego zlozenia takiej oferty plus koszta - sadowe i adwokata.
    >
    > Zawsze mozna zaproponowac ugode w formie wzajemnej kompensacji zobowiazan,
    > jezeli u przewoznika jest za radce prawnego chocby minimalnie inteligentna
    > osoba, to sie zgodzi.

    To się nie zgodzi i będzie chciała procesu - przecież wygrana jest oczywista
    (o ile do sprawy dojdzie, bo nie wyobrazam sobie tego jakos). Pasażer
    zajmując miejsce w pojeździe przyjmuje obowiązujące w nim przepisy
    porządkowe, wiec także i to, że może, lecz wcale nie musi mieć mozliwosci
    nabycia biletu u kierującego.

    pdr
    Olo

  • 14. Data: 2003-01-13 19:00:47
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Rozumiem, ze wystawienie cennika biletow zawierajacego specjalna cene
    biletu
    > sprzedawanego w autobusie nie jest wg. Ciebie oferta handlowa???

    Jest. Ale jest w niej również zaznaczone, ze ten akurat towar (bilet u
    kierowcy) stanowi ofertę dodatkową i uzupełniającą, która niezawsze musi być
    realizowana.

    pdr
    Olo

  • 15. Data: 2003-01-13 19:54:49
    Od: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl>

    > Rozumiem, ze wystawienie cennika biletow zawierajacego specjalna cene
    biletu
    > sprzedawanego w autobusie nie jest wg. Ciebie oferta handlowa???

    Stawiam ze nie -patrz. art 71 KC
    To taka sama historia jak gazetki reklamowe itp.

    > Pozdrowienia, Waldek Godel

    pozdr
    eMeM

  • 16. Data: 2003-01-13 20:52:29
    Od: "Bezy" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Maciej Makula" <e...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    > biletu
    >
    > Stawiam ze nie -patrz. art 71 KC
    > To taka sama historia jak gazetki reklamowe itp.

    Na gazetkach reklamowych jest zmianka - "Ulotka nie stanowi oferty handlowej w myśl
    rozumienia KC"
    -------------
    Bezy

  • 17. Data: 2003-01-14 06:36:51
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 18. Data: 2003-01-14 06:39:03
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 19. Data: 2003-01-14 06:39:32
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]
    :
    : Zyczę powodzenia :-)

    a dziękuję, mam samochód :)))))

  • 20. Data: 2003-01-14 14:02:37
    Od: "Waldemar Godel" <a...@W...poczta.onet.pl>

    Użytkownik <o...@p...wp.pl> wrote:

    > Jest. Ale jest w niej również zaznaczone, ze ten akurat towar (bilet u
    > kierowcy) stanowi ofertę dodatkową i uzupełniającą, która niezawsze
    > musi być realizowana.

    A znasz inny sposob przekonania sie o mozliwosci realizacji tej oferty,
    oprocz wejscia do autobusu???