  • 1. Data: 2006-10-26 18:37:52
    Temat: Spadek, nie spadek ??
    Od: "edek" <e...@e...pl>

    mam taki przypadek, ojciec leżał w spitalu, po jakimśtam czasie leżania
    zmarł niestety i okazało się że jest jakiśtam depozyt ok. 3000 zł (bodajże
    renta szła na konto szpitala, ten odliczał należność za opiekę na oddziale
    opiekuńczym a reszta zostawała jako depozyt), po śmierci szpital chce oddać
    nam tą kwotę (mi i bratu bo ojciec był rozwiedziony więc żonie nie wypłacą)
    i pytanie czy biorąc tą kwotę prawnie traktowane jest to jak spadek ? dodam
    że szpital nie chce żadnego wyroku sądowego tylko wgląd o rozwodzie
    rodziców, czy powinienem przyjąć te pieniądze bez traktowania tego jak
    spadek czy może iść do notariusza i spisać oświadczenie że przyjmuje spadek
    z dobrodziejstwem inwentarza ? (tak żeby zabezpieczyć się przed ewentualnymi
    długami o których mogę nie wiedzieć)

    pozdrawiam
    Artur