    From: "latet" <l...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [prawo bankowe i spadkowe] - pełnomoctnictwo a śmierć
    Date: Thu, 18 Mar 2010 19:06:45 +0100

    Witam,

    Jak to jest, powiedzcie mi proszę w świetle obowiązująćego prawa

    Osoba X upoważnia osobę Y do przeprowadzania wszelkich operacji na swoim koncie.
    Pewnego dnia osoba X nagle umiera. Czy przelanie czy wyplacenie wtedy przez
    osobą Y pieniędzy jest legalne?
    Innymi słowy - czy pełnomocnictwo nie wygasa w chwili śmierci właściciela?

    A jeśli wygasa, to co można zrobić? Co się staje z pieniędzmi, gdy umiera
    właściciel konta? Słyszałem nawet takie skrajne teorie, że po prostu bank je
    wchłania i przepadają. Czy pełnomocnik nie
    może wtedy nic zrobić?

    A co jeśli pełnomocnikiem jest np. żona, lub inny członek rodziny, który prawnie
    dziedziczy po zmarłym? Czy to coś zmienia?

    Na pewno WSPÓLNY rachunek dwojga osób jest dobrym zabezpieczeniem na wypadek
    śmierci jednego z nich, ale czy tak samo jest z pełnomocnictwem?

    Dzięki,

    latet