  • 1. Data: 2002-05-22 11:25:42
    Temat: prawo autorskie w Internecie - pytania
    Od: "pytajacy" <s...@s...pl>

    Chyle glowe przed Wasza wiedza! Mam kilka pytan, ktore z pewnoscia nie
    sprawia Wam problemow.

    Najpierw przedstawie sytuacje. Otoz na niekomercyjnej stronie internetowej,
    ktora prowadze zamieszczam nieodplatnie udostepnione artykuly - teksty swoje
    i innych osob. Sa to artykuly, ktorych tematyke najczesciej ja wymyslam, a
    pisza je osoby, do ktorych sie w tej sprawie zwracam. Czesto podaje im
    konkretne tematy, wskazuje zrodla informacji, z ktorych moga korzystac, za
    zgoda autorow niektore z nich redaguje, uzupelniam itd. Wszystkie te
    artykuly sa pisane z przeznaczaniem do opublikowania na stronie, ktora
    prowadze i tam tylko sa zamieszczane. Kazdy jest podpisany imieniem i
    nazwiskiem autora.

    I teraz kilka pytan w zwiazku z powyzszym.
    1. Czy w swietle prawa, nie zawierajac umow z autorami w/w artykulow moge je
    publikowac na stronie, ktora prowadze? Jaki przepis to reguluje?
    2. Czy przekazanie mi przez autora artykulu z informacja zebym opublikowal
    go na mojej stronie moge traktowac jako zgode na jego tam opublikowanie?
    Jesli tak, to czy jest jakis (jaki?) przepis, ktory to reguluje?
    3. Czy przekazane na strone artykuly podlegaja jakims
    uwarunkowaniom/ograniczeniom wynikajacym z prawa autorskiego? Jesli tak to
    jakim i na jakiej podstawie?
    4. Czy autor artykulu zamieszczonego na stronie, ktora prowadze moze bez
    uzgodnienie ze mna zamieszczac ten sam artykul na innych stronach czy tez w
    innej formie np. w czasopismach? Jesli tak, to na jakiej podstawie?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    Pozdrawiam

    MK

  • 2. Data: 2002-05-22 12:51:24
    Temat: Re: prawo autorskie w Internecie - pytania
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "pytajacy" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Chyle glowe przed Wasza wiedza! Mam kilka pytan, ktore z pewnoscia nie
    > sprawia Wam problemow.

    Przypuszczam ze jest Pan pozwanym w procesie poznanskim. Jesli tak -
    proponuje Panu zwrocic sie z ta sprawa do adwokata.
    Odpowiedzi na czesc z Pana pytan znajdzie Pan na stronach:
    http://www.prawnik.net.pl/pwi/faq.htm
    http://www.vagla.pl/
    Prawo autorskie:
    http://www.vagla.pl/autorskie.htm

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 3. Data: 2002-05-22 15:14:40
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

> [...]
    >Jesli tak, to czy jest jakis (jaki?) przepis, ktory to reguluje? A w jakim innym
    celu miałby wysyłać taką informację ?
> [...]
    >uzgodnienie ze mna zamieszczac ten sam artykul na innych stronach czy tez w
    >innej formie np. w czasopismach? Jesli tak, to na jakiej podstawie?
    Jeśli nie zawarłeś umowy na wyłączność to może

  • 4. Data: 2002-05-22 16:25:42
    Od: "pytajacy" <s...@s...pl>

    "Plonk" napisał:

    > Przecież zawierasz je.

    OK, mozesz podac jakis paragraf ktory to reguluje?

    > A w jakim innym celu miałby wysyłać taką informację ?

    Logika - logika, ale prawo - prawem. Jaki przepis to regukuje?

    > Wszystkim jakie przewiduje ustawa.

    Tzn?

    > Jeśli nie zawarłeś umowy na wyłączność to może

    A czy publikujac gdzie indziej to, co zostalo juz opublikowane, nie jest
    zobowiazany podac zrodla pierwotnej publikacji?

    Pozdrawiam

    MK

  • 5. Data: 2002-05-22 17:03:50
    Temat: Odp: prawo autorskie w Internecie - pytania
    Od: "plonker" <p...@o...pl>

    poponuje pisac posty jako ZWYKLY TEKST A NIE HTML

  • 6. Data: 2002-05-23 05:56:41
    Temat: Re: prawo autorskie w Internecie - pytania > NIKT NIE WIE???
    Od: "pytajacy" <s...@s...pl>

    Hmmm, czy nikt z tutaj obecnych tak doswiadczonych osob nie potrafi udzielic
    mi odpowiedzi na pytania, ktore wczoraj zadalem? Wiem, ze dla Was sa moze
    zbyt proste, ale nie wszyscy przeciez sa prawnikami :) Bardzo licze na
    odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    MK

  • 7. Data: 2002-05-23 06:38:15
    Od: "SirClie" <d...@p...net>

    Użytkownik "Plonk" ...@o...pl.invalid

    może już skończ pisać w html na grupie?
    jeżeli masz wątpliwości to poczytaj netykiete

    drek

  • 8. Data: 2002-05-23 09:08:41
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

> [...]
    > mi odpowiedzi na pytania, ktore wczoraj zadalem? Wiem, ze dla Was sa moze
    > zbyt proste, ale nie wszyscy przeciez sa prawnikami :) Bardzo licze na

    Napisalem reposta, ale ze po przeczytaniu stwierdzilem, iz blednie byc moze
    uznalem ze autor jest mezczyzna (chociaz nick *pytajacy* to byc moze
    wystarczajace uzasadnienie, oraz bezpodstawnie stwierdzilem ze najpewniej
    autor jest pozwanym w procesie poznanskim. - Tak wiec scancelowalem go.

    Odpowiedzi na czesc z pytan znajduje sie na stronach:

  • 9. Data: 2002-05-23 09:36:49
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

> [...]
    > mi odpowiedzi na pytania, ktore wczoraj zadalem? Wiem, ze dla Was sa moze
    > zbyt proste, ale nie wszyscy przeciez sa prawnikami :) Bardzo licze na

    No i proponowalbym jeszcze przejrzec archiwa grupy pod kontem slow
    kluczowych "prawo autorskie". W tym celu mozna na przyklad wykorzystac
    silnik google.
    www.google.com

  • 10. Data: 2002-05-23 10:28:49
    Od: "pytajacy" <s...@s...pl>

    "Piotr 'VaGla' Waglowski" napisał:
    > Napisalem reposta, ale ze po przeczytaniu stwierdzilem, iz blednie byc
    moze
    > uznalem ze autor jest mezczyzna

    ??? Nie rozumiem

    > oraz bezpodstawnie stwierdzilem ze najpewniej
    > autor jest pozwanym w procesie poznanskim.

    ??? Jakim procesie?

    > - Tak wiec scancelowalem go.

    ???

    > Odpowiedzi na czesc z pytan znajduje sie na stronach:

    Dzieki za chociaz takie wskazowki

    Pozdrawiam

    MK