  • 1. Data: 2002-04-04 11:50:38
    Temat: prawo autorskie - skanowanie
    Od: "MAc" <m...@p...onet.pl>

    czy ktos spotkal sie z problemem objecia ochrona prawa autorskiego skanów z
    fotografii.
    Ochrona fotografii wygasla (przedwojenne), natomiast - czy skan mozna
    podciagnac pod dzieło (opracowanie) czy tez jest to "czynnosc techniczna",
    zakladajac nawet usuwanie paprochow z obrazkow.
    Jakies sugestie??
    MAc

    --
    wytnij z adresu "ciachto"

  • 2. Data: 2002-04-04 13:38:26
    Temat: Re: prawo autorskie - skanowanie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 4 Apr 2002, MAc wrote:

    > czy ktos spotkal sie z problemem objecia ochrona prawa autorskiego skanów z
    > fotografii.

    Normalnie, tak samo jak z ochroną fotografii obrazów, rzeźb itp. Prawa
    autorskie przysługują do tego dzieła niezależnie od głównego.

    > Ochrona fotografii wygasla (przedwojenne), natomiast - czy skan mozna
    > podciagnac pod dzieło (opracowanie) czy tez jest to "czynnosc techniczna",

    W tym przypadku jednak byłbym skłonny uznać że zgoda autora nie jest
    wymagana, nawet jeśli potraktować to jako "zwielokrotnienie określoną
    techniką" bądź "wprowadzenie do pamięci komputera.

    > zakladajac nawet usuwanie paprochow z obrazkow.

    No właśnie... granica między reprodukcją dzieła a nowym, zależnym dziełem
    jest cienka. Nie da się podać reguły ogólnej.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-04 21:03:22
    Od: "MAc" <m...@p...onet.pl>

    1. czyli (tak zrozumialem) - zeskanowanie cudzego zdjecia ktorego ochrona
    juz wygasla jest stworzeniem nowego dziela podlegajacego ochronie prawa
    autorskiego ??
    2. co jezeli ochrona jeszcze nie wygasla (teraz zdaje sie 70 lat) ??
    3. Czy powyzsze dotyczy tez zrobienia kserokopii ;-))) ???

    MAc

  • 4. Data: 2002-04-05 10:38:11
    Od: "MAc" <m...@p...onet.pl>

    podrzucono mi informacje, ze wg Barta/Markiewicz "Internet a prawo"
    skanowanie odpowiada zwielokrotnieniu.
    Czy ktos moglby mi podrzucic skan strony 134 wydania z 1998. (nie chodzi o
    sknerstwo, tylko o czas) ;-)))

    m...@p...onet.pl

    MAc