    From: kot_bury <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo autorskie cd
    Date: Thu, 08 Apr 2004 09:41:26 +0200

    znów mam kilka wątpliwości dotyczących prawa autorskiego
    1. Czy autor ma prawo do publikacji swojego utworu (na własną "rękę")
    mimo iż została zawarta umowa o przeniesienie praw majątkowych
    dotyczących tego określonego pola eksploatacji? - przykład -
    zamieszczenie utworu w portofolio na stronie www
    2.czy dopuszczalny jest zapis dotyczący przeniesienia praw majątkowych
    na wszystkich znanych polach eksploatacji?
    3. czy wg Was konieczny jest zapis dotyczący ilości publikacji na danym
    polu?
    4. czy motywy z dzieł ludowych chronione jest prawem autorskim? - chodzi
    mi raczej o zaczerpnięte ( w całości) motywy występujące we "wzornictwie
    ludowym" np jakieś plecionki, charakterystyczny rodzaj zdobień. Sprawa
    dotyczy fragmentu który jest stworzony samodzielnie, ale mam obawy co do
    ewentualnych zbieżności z motywem który jest już wykorzystany przez
    jakiegoś twórcę.

    dzięki za pomoc

    z wyrazami szacunku
    i pozdrowieniami