  • 1. Data: 2004-04-08 07:27:25
    Temat: Kodeks pracy
    Od: arek<a...@o...pl>

    czy mogła bym sie dowiedzieć jak to jest z tymi płatnymi sobotami?.
    Pracuje w firmie/ która robi co jej się podoba.
    W kwietniu mija kwartał i nie wiem czy zapłacą 100ki czy 50ki a mam
    aż 5 sobót.Czy jest na to jakiś artykuł?
    Bardzo zalezy mi na odpowiedzi<czekam>

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-04-08 08:12:13
    Temat: Re: Kodeks pracy
    Od: "andrzej" <a...@i...pl>

    art 151 ze zn 9§ 1. Dniami wolnymi od pracy są niedziele i święta określone
    w przepisach o dniach wolnych od pracy.

    2. Za pracę w niedzielę i święto uważa się pracę wykonywaną między godziną
    6.00 w tym dniu a godziną 6.00 w następnym dniu, chyba że u danego
    pracodawcy została ustalona inna godzina.
    Art. 1511. § 1. Za pracę w godzinach nadliczbowych, oprócz normalnego
    wynagrodzenia, przysługuje dodatek w wysokości:

    1) 100 % wynagrodzenia - za pracę w godzinach nadliczbowych przypadających:

    a) w nocy,

    b) w niedziele i święta niebędące dla pracownika dniami pracy, zgodnie z
    obowiązującym go rozkładem czasu pracy,

    c) w dniu wolnym od pracy udzielonym pracownikowi w zamian za pracę w
    niedzielę lub w święto, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy,

    2) 50 % wynagrodzenia - za pracę w godzinach nadliczbowych przypadających w
    każdym innym dniu niż określony w pkt 1.
    Andrzej www.e-windykacja.com