  • 1. Data: 2004-01-20 13:21:33
    Temat: prawo autorskie a posty z niusów
    Od: m...@p...onet.pl

    kto jest właścicielem praw autorskich postów zamieszczanych na grupach
    dyskusyjnych
    czy można bez zgody autora wykorzystać fragmenty lub całe wypowiedzi np.
    publikując je na stronach www

  • 2. Data: 2004-01-20 13:47:46
    Temat: Re: prawo autorskie a posty z niusów
    Od: Arek <a...@e...net>

    m...@p...onet.pl rzecze:
    > kto jest właścicielem praw autorskich postów zamieszczanych
    > na grupach dyskusyjnych
    > czy można bez zgody autora wykorzystać fragmenty lub całe wypowiedzi np.
    > publikując je na stronach www

    Tak. Wypowiedzi nie podlegają prawu autorskiemu.
    Mogą za to podlegać wyodrębnione części wypowiedzi np. jeśli w swojej
    wypowiedzi przytoczę napisany przeze mnie wiersz to on podlega prawu autorskiemu,
    natomiast wypowiedź jako taka - nie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2004-01-20 16:02:09
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:bujbh6$33s$1@news.onet.pl

> [...]

    > wypowiedzi przytoczę napisany przeze mnie wiersz to on podlega prawu

    > autorskiemu, natomiast wypowiedź jako taka - nie.

    Czyli wlasnie zlamalem prawo autorskie 4 razy?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 4. Data: 2004-01-20 16:22:36
    Od: "ania" <a...@p...onet.pl>

    > Czyli wlasnie zlamalem prawo autorskie 4 razy?

    a jak ukradniesz 25 gruszek to zlamiesz prawo 25 razy hehehe :P

  • 5. Data: 2004-01-20 16:31:15
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@p...onet.pl news:1e03.000009db.400d55cc@newsgate.onet.pl

    > a jak ukradniesz 25 gruszek to zlamiesz prawo 25 razy hehehe :P

    Tak, do tamtego postu poszedl cancel, troche bez sensu napisalem, nevermind
    :)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 6. Data: 2004-01-20 18:51:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > kto jest właścicielem praw autorskich postów zamieszczanych na grupach
    > dyskusyjnych
    > czy można bez zgody autora wykorzystać fragmenty lub całe wypowiedzi np.
    > publikując je na stronach www

    Sprawę tę normuje prawo autorskie. Przedmiotem prawa autorskiego jest
    każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony
    w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu
    wyrażenia (utwór). W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są
    utwory: wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
    (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy
    komputerowe). Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są
    objęte ochroną odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz
    koncepcje matematyczne. Utwór jest przedmiotem prawa autorskiego od chwili
    ustalenia, chociażby miał postać nie ukończoną. Ochrona przysługuje twórcy
    niezależnie od spełnienia jakichkolwiek formalności.

    Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie, przeróbka,
    adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla prawa do
    utworu pierwotnego. Rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od
    zezwolenia twórcy utworu pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie
    prawa majątkowe do utworu pierwotnego wygasły. W przypadku baz danych
    spełniających cechy utworu zezwolenie twórcy jest konieczne także na
    sporządzenie opracowania. Twórca utworu pierwotnego może cofnąć
    zezwolenie, jeżeli w ciągu pięciu lat od jego udzielenia opracowanie nie
    zostało rozpowszechnione. Wypłacone twórcy wynagrodzenie nie podlega
    zwrotowi. Na egzemplarzach opracowania należy wymienić twórcę i tytuł
    utworu pierwotnego. Zbiory, antologie, wybory, bazy danych spełniające
    cechy utworu są przedmiotem prawa autorskiego, nawet jeżeli zawierają nie
    chronione materiały, o ile przyjęty w nich dobór, układ lub zestawienie ma
    twórczy charakter, bez uszczerbku dla praw do wykorzystanych utworów.

    Tak więc moim zdaniem post może być przedmiotem prawa autorskiego, o ile
    zawiera w sobie jakąś konkretną wartość. Nie będzie przedmiotem prawa
    autorskiego na przykład wypowiedź "Bueecheche", ponieważ sama w sobie
    żadnej treści nie niesie. Ale jeśli zacytujesz w sporej części czyjś wywód
    na konkretny temat, to jednak naruszasz tym prawa autorskie, o ile zgody
    na opublikowanie tego nie otrzymasz.