  • 1. Data: 2003-03-09 20:56:13
    Temat: prawo autorskie a gadu-gadu i inne komunikatory
    Od: a...@p...onet.pl

    Czy ktos moglby pomoc mi odpowiadajac na jedno pytanko. Otoz chodzi mi po
    glowie napisanie programu obslugujacego komunikatory internetowe. Czy uzywanie
    protokolu zaprojektowanego przez tworcow tychze komuniaktorow jest zgodne z
    prawem autorskim? Nie mam zamiaru w jakikolwiek sposob ingerowac w oryginalne
    programy sluzace do obslugi komunikatorow. Chce napisac swoj program od A do Z.

    pozdr

  • 2. Data: 2003-03-09 21:21:05
    Od: "Kudłaty" <A...@i...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Otoz chodzi
    > mi po glowie napisanie programu obslugujacego komunikatory
    > internetowe. Czy uzywanie protokolu zaprojektowanego przez tworcow
    > tychze komuniaktorow jest zgodne z prawem autorskim?

    Nie wiem jak to sięma do prawa autorsiego, ale może wystarczy zajżeć do
    regulaminów kożystania z danych komunikatorów (chyba, że regulaminy te są
    sobie, ale tak na prawdę nie trzeba ich przestrzegać...)

    np. dla Gadu-gadu (z innego nei kożystam, więc nei wiem) jest taki oto
    punkt:

    Korzystanie z serwisu Gadu-Gadu jest dozwolone wyłącznie za pomocą programu
    Gadu-Gadu. Korzystanie z serwisu Gadu-Gadu za pomocą innych aplikacji, jak
    również za pomocą zmodyfikowanego programu Gadu-Gadu będzie traktowane jako
    naruszenie regulaminu.

    Ale kto to sprawdzi? I w sumie to mówi, że nei wolno kożystać, a nie mówi,
    że nie wolno tworzyć...

    --
    Mateusz (Kudłaty) Mirski [WRO]
    GG# 551221

  • 3. Data: 2003-03-09 21:34:37
    Od: "Kudłaty" <A...@i...pl>

    Kudłaty wrote:
    > Użytkownik wrote:
    Co wrote, to nieważne, ważne, że nawalił słownik i wiadomość poszła bez
    kontroli, a że jestem dysortografikiem, to sam nie jestem w stanie
    sprawdzić, za co przepraszam :(

  • 4. Data: 2003-03-10 01:37:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (9 Mar 2003 21:56:13 +0100),
    a...@p...onet.pl był(a) napisał(a):

> [...]
    >protokolu zaprojektowanego przez tworcow tychze komuniaktorow jest zgodne z

    Tak. Ale firmy takie jak GG starają się za wszelką cenę utrudnić takie
    działania. Protokół jest zmieniany, regulamin kont grozi usunięciem
    konta itp...

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 5. Data: 2003-03-10 01:39:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 9 Mar 2003 22:21:05 +0100), "Kudłaty"
    <A...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >Nie wiem jak to sięma do prawa autorsiego,

    Można koszystać. Dozwolone jest dostosowywanie własnych programów alby
    współdziałały z obcymi.

> [...]
    >również za pomocą zmodyfikowanego programu Gadu-Gadu będzie traktowane jako

    Owszem, ale to ryzyko użytkownika, a nie programisty.

  • 6. Data: 2003-03-10 10:14:27
    Od: "Travis" <r...@g...pl>

    Patrz stopka :)

    Pzd Travis